שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.3% ל-3.922 שקלים

הרובל נחלש מעט לרמה של כ-68.3 רובלים לדולר לאחר שבבוקר נפל לכ-72 רובלים לדולר ■ האירו נחלש בכ-0.8% ל-4.883 שקלים

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

לאחר הטלטלה אתמול, חוזר השקל להתחזק מול הדולר והאירו. הדולר היציג נחלש היום בכ-0.3% ונקבע על 3.922 שקלים. האירו נחלש מול המטבע הישראלי בכ-0.8% ושערו היציג נקבע על 4.883 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.245 דולרים.

מה שסחרר אתמול את שוקי המניות והמט"ח אתמול היה המשבר הכלכלי ברוסיה. בניסיון לבלום את קריסת הרובל, הבנק המרכזי הרוסי הקפיץ אתמול את שיעור הריבית מ-10.5% ל-17% - העלאת הריבית החדה ביותר מאז משבר הרובל ב-1998. עם זאת, בורסת רוסיה שצנחה אתמול בשיעור דו ספרתי במהלך המסחר, סיימה בירידה של "רק" 2.4% וגם הרובל שנסחר אתמול בתנודתיות חריפה ונע בין צניחה לזינוק מול הדולר, התייצב במעט.

כעת הרובל נחלש מעט לרמה של ל-68.3 רובלים לדולר לאחר שבבוקר נפל לכ-72 רובלים לדולר. זאת על רקע התערבות אגרסיבית של הבנק המרכזי הרוסי לאחר שאתמול התחזק הרובל בפתיחת המסחר ל-60 רובל לדולר אולם במהלך היום צנח ל-75 רובל לדולר (את 2014 פתח הרובל בשער של 32.7 רובל לדולר).

שר האוצר הרוסי מסר היום כי המדינה החלה למכור החזקות בניירות ערך ומטבעות זרים. עוד מסר האוצר הרוסי כי הרובל "מוערך בחסר" על ידי השווקים.

הרובל וכלכלת רוסיה כולה תלויים כמובן במחיר הנפט. אתמול בשעות אחר הצהריים וגם היום ניכרת התייצבות זמנית במחיר ונפט מסוג ברנט נסחר סביב 59.4 דולר לחבית. אם תימשך ההתייצבות, וכמובן שאם תחול התחזקות במחיר הנפט, סביב להניח שגם המצב ברוסיה יתייצב.

אתמול החלה הישיבה הדו-יומית של הפד, בסיומה היום ינסו הפעילים להבין את ההשפעה של קריסת מחירי הנפט על הכלכלה האמריקאית ועל האינפלציה, כמו גם לדלות רמזים נוספים, אם בכלל, בנוגע לעיתוי העלאת הריבית בארה"ב.

מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה, מציין כי "התיקון הטכני של הדולר מטה הינו בלתי נמנע. הדולר בחודשים האחרונים התנהל במסחר פרו דולרי שנתן דחיפות חזקות לכיוון ה-4.000 'וכל עוד לא פרץ נקודה זו התיקון המטה והhרידות היו מתבקשות מצד הסוחרים והמשקיעים. על אף התרעות דירוג האשראי בישראל ועל אף הבחירות המערערות את היציבות הכלכלית, נראה כי המשקיעים והסוחרים מתאוששים מסחרור השוק וטיפוס הדולר וקיימת נטייה של שוק חוזר למטבע המקומי בערבון מוגבל".