"צפויה עלייה בהפרשות הבנקים עקב נפילות האג"ח"

לעומת הפועלים, לאומי ודיסקונט, מזרחי טפחות נהנה מהעלאת המלצה מ"החזק" ל"תשואת יתר" ■ האנליסט טרנס קלינגמן: "ההתרחבות בתשואות האג"ח מספקת רוח גבית לדרישת בנק ישראל מהמערכת הבנקאית לעבות את רמת ההפרשות להפסדי אשראי"

על רקע הירידות בשוק האג"ח הקונצרניות בית ההשקעות פסגות הוריד היום את תחזית הרווח וההמלצה לבנק הפועלים , לאומי ודיסקונט . לעומת זאת, פסגות דווקא מעלים המלצה למניית מזרחי טפחות .

הרקע להורדת התחזיות וההמלצות נובעת מהנפילות בשוק האג"ח הקונרצניות. בפסגות מעריכים כי נפילות אלה יהוו רוח גבית בדרישה של בנק ישראל מהבנקים לעבות את ההפרשות שלהם להפסדי אשראי. "עקב האכילס של שוק החוב הישראלי הוא שוק האג"ח הקונצרניות. שוק החוב שוב משדר לחץ בעקבות הצניחה במחירי הנפט והרובל", כותב האנליסט טרנס קלינגמן."ההתרחבות בתשואות האג"ח מספקת רוח גבית לדרישת בנק ישראל מהמערכת הבנקאית לעבות את רמת ההפרשות להפסדי אשראי", הוא מוסיף.

נזכיר כי באחרונה פורסם ב"גלובס" כי המפקח על הבנקים דודו זקן, מוטרד מרמת ההפרשות הנמוכה להפסדי אשראי של הבנקים הישראלים, שאינה משקפת את מצב המשק הנמצא בהאטה.

על רקע ההערכה של קלינגמן כי הפרשות הבנקים יגדלו בעקבות הנחיית בנק ישראל, הוא שינה את התחזיות לרבעון הרביעי ולשנת 2015, ובמקביל לכך הוריד את ההמלצה לבנק הפועלים מ"תשואת יתר" ל"החזק": "בנק הפועלים הוא הבנק החשוף ביותר לרמת ההפרשות", כותב קלינגמן ומציין כי הוא מעדיף את ההשקעה בבנק לאומי על פני פועלים, אם כי גם ללאומי הוא מוריד המלצה מ"תשואת יתר" ל"החזק". גם דיסקונט סופג הפחתת המלצה, כשקלינגמן מקטין את תחזית הרווח של הבנק ביותר מ-10% בשנה הבאה ל-707 מיליון שקל.

כאמור מי שיוצא דופן הוא מזרחי טפחות שנהנה מהעלאת המלצה מ"החזק" ל"תשואת יתר". "רובו המכריע של תיק האשראי הוא במשכנתאות, אשר כבר זכה לטיפול רחב ע"י בנק ישראל, ולכן אנו לא צופים עלייה תלולה בהפרשות הבנק.לבנק הבינלאומי נשמרת אותה המלצת "תשואת יתר" בשל שמרנות הבנק, כפי שמגדיר זאת קלינגמן.