האנשים שעושים את ההיי-טק: מנהלת מח' פיתוח אלגוריתמים

אפרת רוזנמן, מנהלת מחלקת פיתוח אלגורתמים באפלייד מטיריאלס מספרת על יום עבודה שגרתי, על האהבה לתפקיד, על מה הוא כולל, ועל האתגרים הגדולים ■ "ניסיתי ליישם אפליה מתקנת לנשים, אבל לא ממש הצלחתי"

אפרת רוזנמן / צילום: דוברות אפלייד מטריאלס
אפרת רוזנמן / צילום: דוברות אפלייד מטריאלס

אפרת רוזנמן (49)

מנהלת מחלקת פיתוח אלגורתמים באפלייד מטריאלס

טווח שכר: 40-55 אלף שקל

מה כולל התפקיד שלך? איפה אני תופסת אותך עכשיו?

"הגעתי רק לפני רבע שעה הביתה, למרות שכבר שמונה וחצי. אני פשוט משתדלת שלא לעבוד מהבית, מקסימום אני פותחת מיילים. אנחנו עובדים קשה אבל לא בלילות. יש לי מספיק שעות בסוף השבוע, ככה שאין צורך לרחם עליי. אני מאוד אוהבת את העבודה. יש אצלנו קבוצה גדולה של מפתחי אלגוריתמים לכל המוצרים, מה שדורש היכרות והבנה. במחלקה שלי יש קרוב ל-60 עובדים שמחולקים לחמש קבוצות. עשרים אחוז מהם דוקטורים".

כמה זמן את בתפקיד ומה עשית קודם?

"הגעתי לאפלייד לפני 14 שנה, ולפני כן עשיתי דוקטורט ופוסט-דוקטורט בתחומי פיזיקה וכימיה במכון ויצמן. כשסיימתי חיפשתי משהו יותר פרקטי. התחלתי כמפתחת אלגוריתמים ומשם התקדמתי. מה שיפה זה שיותר מחצי מהאנשים אצלי בקבוצה הם עובדים שאני גייסתי לאורך השנים".

אז בטח הייתה לך הרבה השפעה.

"ניסיתי ליצור אפליה מתקנת לנשים ולא ממש הצלחתי. אני הגעתי לתפקיד אחרי שכבר היו לי ילדים, אבל יש לי בצוות בנות שלא רוצות לחזור אחרי חופשת הלידה".

למה?

"התפקיד תובעני. זה קשה".

את דוגמה שאפשר.

"היום זה קל יותר כי הילדים שלי גדולים. אני בת 49".

מה את עושה כשאת מגיעה לעבודה?

"קודם כל אני מבקרת בסניף ארומה הממוקם בחברה, ואז מתחילה לעבוד כל היום. לא הייתי בחדר האוכל שלנו 10 שנים בערך. בהפסקות אני רק חוטפת משהו וחוזרת לעבוד".

איך נראה יום עבודה שגרתי שלך?

"פגישות, פגישות, פגישות. טכניות וניהוליות. אצלנו הניהול הוא מקצועי מאוד, ואני משתדלת להשקיע בזה. בזכות זה אני מכירה טוב כל מה שנעשה בקבוצה".

מספיקים לעבוד בין הפגישות?

"גם הפגישות הן העבודה שלנו. מתקדמים דרך זה. מנתחים, מטפלים בבעיות, מקבלים החלטות".

מה האתגרים הכי גדולים שלך בעבודה?

"בעיקר אתגרים ניהוליים. בנייה של קבוצה, חיזוק, החלטה איזה קבוצה תעשה מה, לנסות דברים חדשים. האתגר הגדול הוא לבנות את המכונה שתעבוד טוב. לבנות חבורה של אנשים שעובדת ביעילות, בנחת ובסיפוק".

אם יכולת, יש דברים שהיית משנה?

"אני כל הזמן משנה. אני לא מרגישה שיש משהו שארצה לשנות ולא אוכל".

בשורה אחת - מה מיוחד בעבודה שלך?

"שתי שורות. קודם כל השילוב האינטלקטואלי. תמיד יש עוד, ואת לא יכולה לנוח. דבר שני זה האנשים. אנשים שתענוג לעבוד איתם ומתפתחים איתם. אנשים חכמים".