מדריכת הקול של בוז'י הרצוג: "גאה בו, שומעת שיפור"

מדריכת הקול הידועה רחל הוכמן עובדת בתקופה האחרונה עם יו"ר העבודה והמועמד לראשות הממשלה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג. לחדשות 2 Online היא מספרת על התלמיד הפוליטיקאי: "יש שיפור בנאומים, הוא איש קסם". אז מה בדיוק קורה בשיעורים?

בוז'י הרצוג / צילום: איל יצהר
בוז'י הרצוג / צילום: איל יצהר

"אני גאה בו, יש נאומים שאני ממש מרגישה את ההבנה שלו לגבי איך צריך לדבר" - כך מספרת לחדשות 2 רחל הוכמן, המורה המוכרת לפיתוח קול, שבתקופה האחרונה עובדת עם יו"ר העבודה והמועמד לראשות הממשלה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, על אינטונציה, דיבור, קול - ומה שביניהם.

הוכמן עובדת בדרך כלל רק עם זמרים ושחקנים במסגרת הפקות, ולוח הזמנים שלה צפוף במיוחד. ברזומה שלה תמצאו כמה מהשמות הגדולים במוזיקה הישראלית: יהודית רביץ, ירדנה ארזי, נינט טייב, הראל סקעת, מירי מסיקה ועוד.

בעקבות המלצה מהשחקנית גילה אלמגור, הוכמן הסכימה בכל זאת "לאמץ" את התלמיד החדש, שהתגלה כקשוב ורציני במיוחד. "רק בגלל שהוא איש קסם וגילה אמרה לי לעבוד איתו אני עושה את זה, אני אף פעם לא עושה את זה עם פוליטיקאים, מלבד שולמית אלוני ז"ל שאותה הדרכתי בעבר", היא מציינת.

לדברי המומחית, לפוליטיקאים הישראלים יש לא מעט בעיות מבחינת הקול. כך למשל, אומרת הוכמן, כי רוב חברות הכנסת מחליפות בין א' ל-ה' כשהן מדברות.

שומעת שיפור בנאומים האחרונים

"בישראל זה נדיר, אבל בארה"ב אין פוליטיקאי ואין מנהל סניף בנק שלא עובד על הקול שלו בגלל החשיבות של הנוכחות הקולית ואני לא רואה את זה כפגם", היא מדגישה ומוסיפה בחיוך: "אמרתי לבוז'י שאם שואלים אותו אם הוא לומד פיתוח קול שיגיד 'כן אני עובד על דיסק'. כי הוא לא עושה פיתוח קול אלא הדרכה קולית".

איך מתנהל שיעור כזה? "קודם כל מקשיבים", מספרת הוכמן. "אני מקשיבה לאינטונציה, למקום של הקול שהוא לא יהיה יותר מדי מצפצף ויותר מדי נמוך, שיהיה ברור, דיקציה ברורה, שתהיה נוכחות של קול שישמעו את הקול שזה יתאים לבנאדם, שלא יהיה מישהו עם קול גדול. זו עבודה ענקית".

אז אם הבחנתם בהבדל בין הרצוג של בחירות 2014, למודל 2013, אתם ממש לא טועים. גם מדריכת הקול הידועה שבעת רצון: "אני גאה בו, ממש שומעת שיפור בעבודה בשלושת הנאומים האחרונים".