האקרים חושפים "דיבורים מלוכלכים" על צוקרברג במיילים

ג'רי מרדוק כתב למייסד סנאפצ'ט אוון שפיגל על ההתלהבות שלו מהאפליקציה - וטוען שמארק צוקרברג קמצן

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

הודעת דוא"ל מג'רי מרדוק, המייסד המשותף של קרן ההון סיכון Insight Venture Partners, למייסד סנאפצ'אט אוון שפיגל, דלפה כחלק מהפריצה למחשבי סוני.

הודעת הדוא"ל של מרדוק מספקת הצצה נדירה למאחורי הקלעים בשאלה מדוע משקיעים מתלהבים כל כך מסנאפצ'אט. היא גם מספקת מבט נדיר על הלכלוכים על פייסבוק והמנכ"ל מארק צוקרברג בתעשיית ההון סיכון.

"אני שמח לשמוע שצוק (קיצור של צוקרברג) חזר אליך ושוב סירבת לו, בחוכמה!" כותב מרדוק לשפיגל. "אה! זה בטח הכאיב לו! הוא קמצן מכדי לשלם תמורת מה שמחסל את הליבה שלו".

תזכורת: צוקרברג הציע יותר מ-3 מיליארד דולר תמורת סנאפצ'אט. הוא שילם 19 מיליארד דולר תמורת וואטסאפ. הוא שילם 2 מיליארד דולר תמורת Oculus.

מרדוק ממשיך, "הייתי במסע אופניים באירופה בחודש שעבר, אבל בכל מקום שאליו אני נוסע אני עושה מחקר קטן לגבי מה שהנוער עושה בעולם האפליקציות. ובכנות, לאלה שהתמכרו לסנאפצ'אט אין מקום לשום דבר אחר. הסנאפים שולטים בחייהם".

מרדוק ו-Insight Venture Partners לא הוכרזו בפומבי מעולם כמשקיעים בסנאפצ'אט. אבל דומה שהוא מיודד עם שפיגל, וייתכן שהוא משקיע בחברה בערוצים עקיפים, למשל כשותף מוגבל בקרן השקעות.

דומה גם שמרדוק חושב שסנאפצ'אט עומדת להביס את ואטסאפ. להלן קטע מההודעה שלו: "ה-stickiness של סנאפצ'אט ממשית מאוד, ואני חושב שהם יהרגו את ואטסאפ ואת הסמסים או ימותו מוות איטי על ידי כך שיהפכו לאפליקציה שאף אחד לא שם עליה".

הודעת הדוא"ל היא מנובמבר 2013. בראשה כמה מלים לשפיגל, לאחר מכן מופיעה הודעה ארוכה יותר שכתב למישהו ושאותה שלח לשפיגל. היא כוללת שגיאות כתיב במקור.

מצ"ב נוסח ההודעה: "אוון, עברו כמה חודשים מאז דיברנו בקיץ הקודם ונראה כאילו עברו שנים מאז הברביקיו לכבוד ה-4 ביולי במטה העולמי של סנאפצ'אט. אני רואה בתקשורת שאתה עסוק! כמו כן אני שמח לשמוע שצוק חזר אליך ושוב סירבת לו, בחוכמה! אה! זה בטח הכאיב לו! הוא קמצן מכדי לשלם תמורת מה שמחסל את הליבה שלו.

"הייתי במסע אופניים באירופה בחודש שעבר, אבל בכל מקום שאליו אני נוסע אני עושה מחקר קטן לגבי מה שהנוער עושה בעולם האפליקציות. ובכנות, לאלה שהתמכרו לסנאפצ'אט אין מקום לשום דבר אחר. הסנאפים שולטים בחייהם. חלקתי את המחשבות שלי עם המייסד המשותף אמש והתעוררתי במחשבה שזה עשוי לסייע לך, מכיוון שאתה בטח לא מסתובב יותר מדי באירופה. אז להלן המחשבות שלי.

"ג'ף, מה שלמדתי מהשהייה שלי כאן באירופה היא שסנאפצ'אט נמצאת עכשיו בתהליך עמוק של השתלטות על אנגליה ומתפשטת כמו אש ביבשת אירופה, למרות שלא באופן יציב. הנוער עדיין משתמש בוואטסאפ כי כולם על האפליקציה אבל אנשים לא אוהבים כל כך את התכונות כי הם חמים על סנאפצ'אט".

"המשוכה הגדולה ביותר של סנאפצ'אט היא שעקומת הלמידה עדיין מצריכה קצת מאמץ, אבל מתגברים על הדבר בשל הצורך/רצון להתחבר עם כולם במעגל ובעיקר עם המין השני. אם זה לא אפקט ההפתעה של הסנאפים, זה כנראה האפשרות לייצר רגעים מסעירים בשיחות פרטיות שהופך את סנאפצ'אט לבעלת עוצמה רבה כל כך".

"המעורבות של המשתמשים מטורפת והיכולת לפלרטט לאורך זמן בצורה מרומזת ולא כל כך מרומזת על האפליקציה הזאת היא מטורפת לגמרי. אני חושב שלעתים קרובות אנשים מתחילים להשתמש בסנאפצ'אט כשמישהו מזמין אותם או דרך שמועה, ואז הם נרשמים כדי להתחבר לאותו אדם או אנשים ספציפיים, ולאחר מכן זה הופך ליותר מסתם לתקשורת - אלא לחופש ביטוי עם אותם אנשים שאתה באמת רוצה בחיים שלך (באותו הרגע). אנשים משתמשים בסמסים ובוואטסאפ בתור עזרים נלווים, אבל הראש והלב שלהם נמצאים בסנאפצ'אט. הנוער מוכן להשקיע בזה זמן כי אתה מרגיש שאתה באמת יכול לחלוק שם את הרגע, בין אם אתה יוצא מהמקלחת, לובש פיג'מה או משתף שגילית משהו מגניב.

"כל מה שצריך הוא שואון ובובי (מרפי - המייסד השני) לא ידפקו את העסק ורק יוסיפו בזהירות את התכונות החדשות בעלות הערך הרב ביותר בעיני משתמשים. אם הייתי במקומם הייתי מחכה עם המונטיזציה עד שהייתי משתלט על אירופה. למרבה המזל מבחינתה של סנאפצ'אט, הפנימיות הטובות באירופה נמצאות באנגליה. נוער משאר העולם שומעים על סנאפצ'אט מחברים שנמצאים בפנימיות אנגליות.

"גוזל את הזמן"

בהמשך הוא כתב: "התכונה שהייתי מוסיף בזמן הקרוב היא לאפשר לשולחי הסנאפים להעניק למקבלים זמן צפייה נוסף או לשתף את הסנאפים שלהם. באופן הזה, מה שצריך להישאר ארעי נותר ארעי אך אינו הולך לאיבוד והאימון בין הקהילה לחברה נשמר. הדבר יסייע לשפר את יצירת התוכן והזמן שמבלים על האפליקציה יעלה לגמרי בטירוף.

"טוויטר משיגה תנועה רק כאשר ילדים רוצים להתחבר לסלבריטאים או לעקוב אחר נושא שמסעיר אותם, כמו כדורגל, פוטבול, די.ג'ייז וכו'. אבל ברגע שחבר'ה עסוקים בסנאפצ'אט זה גוזל את כל הזמנם ויש להם מעט מאוד מקום לאפליקציה נוספת".