השוורים דוהרים בוול סטריט: ננעלה בעליות של עד 2.4%

דברי הפד מאתמול מעודדים את המשקיעים: לא יעלה את הריבית לפני אפריל 2015 ■ נשיא רוסיה: נתגבר על האתגרים ונחזור לצמוח לכל המאוחר ב-2017 ■ מאקרו: תביעות האבטלה ירדו מעבר לצפי ■ דוחות טובים לאורקל

המסחר בתל אביב  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים חדות, זה היום השני ברציפות, לאור האופטימיות של המשקיעים באשר לצעדים המוניטרים של הפדרל ריזרב. הפד הודיע אתמול כי יהיה "סבלני" בכל הקשור למועד העלאת הריבית לראשונה מאז 2008 בהתאם להתאוששות הכלכלה. גם המשבר הכלכלי ברוסיה ממשיך לעמוד במוקד.

בזירת המאקרו פורסמו היום התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף, שירדו ב-6,000 ל-289 אלף, מעבר לציפיות, שהיו 295 אלף.

עוד פורסם מדד הפילדלפיה פד לחודש דצמבר, הבודק את פעילות הייצור באזור, שירד ל-24.5 נק', לאחר קריאה של 40.8 נק' בנובמבר. הצפי היה לקריאה של 25 נק'.

באותה שעה פורסם מדד האינדיקטורים המובילים, שעלה בנובמבר ב-0.6%, לאחר עלייה של 0.9% באוקטובר. הצפי היה לעלייה של 0.5%.

יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט יילן אמרה אתמול כי הריבית בארה"ב לא תעלה ב-2 הפגישות הבאות של הבנק (ינואר-פברואר) ולפי ההערכות של הבנק היא תעלה רק החל ממארס 2015 בכפוף למצב הכלכלה. בשנה הבאה הפד צופה כי שיעורי הריבית יעלו ל-1.125%, ולא ל-1.375% כפי שצפה קודם לכן. ב-2016 הצפי בבנק הוא כי הריבית תטפס ל-2.5%, לעומת צפי קודם ל-2.875%.

ועכשיו למשבר ברוסיה ולקריסת מחירי הנפט: הנשיא ולדימיר פוטין ניסה היום להרגיע, ואמר כי רוסיה תתגבר על האתגרים שלה ותחזור לצמוח לכל המאוחר ב-2017. "בתרחיש הכלכלי הקיצוני ביותר המשבר יימשך שנתיים ולאחר מכן הצמיחה תשוב", לדבריו.

המחיר לחבית נפט עלה היום בתחילת המסחר, אולם עבר בהמשל לירידות, וננעל בירידה של כ-4% על מעט מעל ל-54 דולר לחבית.

אתמול אמרה יו"ר הפד יילן כי הירידה במחירי הנפט חיובית עבור כלכלת ארה"ב, אולם הדבר לא אומר שהפד מתעלם מהסכנות שבדיפלציה ובטלטלה הפוליטית הפוטנציאלית כתוצאה מהנפילה בנפט. יילן הוסיפה כי הפעילות הכלכלית מתרחבת בקצב מתון, תנאי שוק העבודה ממשיכים להשתפר, והאינפלציה ממשיכה להיות מתחת ליעד.

מניית סוני במוקד לאחר שהחליטה לבטל את העלאת הסרט "הראיון" שלועג לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, בעקבות איומים מצד האקרים. כפי הנראה האיומים הגיעו מצפון קוריאה עצמה.

אורקל דיווחה אמש על תוצאות טובות ברבעון הפיסקלי הראשון שלה ועל תחזיות טובות להמשך.

מניית טבע המשיכה להגיב לדיווח כי ביהמ"ש העליון לערעורים בארה"ב הודיע כי הוא מבטל את הבלעדיות שלה בהשקת הגרסה הגנרית לתרופת ה-Celebrex ומעניק גם למתחרותיה - מיילן ואקטביס - לשווק בבלעדיות את הגרסה הגנרית של התרופה. תרופת המקור משווקת ע"י פייזר ומכניסה לה בשנה כ-3 מיליארד דולר. מניית טבע דווקא עלתה אתמול בוול סטריט ועולה גם היום בת"א.