הטיפ היומי: חברת טכנולוגיה שתצמח בקצב מהיר יותר מהשוק

במחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצים על מניית Ciena ב"קנייה" ומורידים ב-2 דולר את מחיר היעד למניה - ל-23 דולר, מחיר המשקף פרמיה של כ-24% על פני מחיר השוק

חברת Ciena / צילום: בלומברג
חברת Ciena / צילום: בלומברג

חברת ציוד התקשורת Ciena נסחרת בבורסת ניו יורק ושווי השוק שלה הוא כ-2 מיליארד דולר. החברה היא ספקית פתרונות בטכנולוגיית Ethernet, ובין לקוחותיה נמצאים ספקי תקשורת, חברות וגופים ממשלתיים. היא מתמחה במעבר מרשתות תקשורת מסורתיות לארכיטקטורה משולבת של פס רחב מהדור הבא.

באחרונה פרסמה החברה את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון הפיסקלי הרביעי. ההכנסות הסתכמו ב-591 מיליון דולר, כ-1 מיליון דולר מעל תחזיות השוק, למרות הציפייה לחולשה בהוצאות ספקיות התקשורת. עם זאת, שולי הרווח הגולמי היו נמוכים מהתחזיות שלנו - 37.9%, נמוך משמעותית משולי הרווח הגולמי של הרבעון הקודם, 44.3%. למרות הוצאות תפעוליות נמוכות מהצפוי, הירידה בשולי הרווח הגולמי הובילה את החברה לרשום הפסד נקי של 8 סנט למניה, לעומת תחזית השוק לרווח של 13 סנט למניה. אולם ההנהלה פרסמה תחזית חיובית לשנת הכספים 2015, ומצפה להתאוששות בהוצאות ספקיות התקשורת החל מהמחצית השנייה של השנה.

החלקים השליליים בדוחות כוללים את החולשה בשולי הרווח הגולמי, שנובעת בעיקר מהחוזים עם שני לקוחות גדולים (כולל AT&T). החברה חזתה את החולשה הזאת על רקע השיחות עם הלקוחות על התמחור, אך הירידה הייתה מעבר לתחזיות השוק. נראה שגם העלייה בחלקן של ההכנסות הבינלאומיות (מ-39% ל-48%) תרמה לשחיקה בשולי הרווח. החברה ציינה שהיא מצפה לרשום הוצאות של 4 מיליון דולר בכל אחד משני הרבעונים הקרובים, בשל גידור על הריאל הברזילאי.

הצדדים החיוביים בדוחות הם התחזית החזקה ל-2015: צמיחה של 7%-9% בהכנסות ושיפור בשולי הרווח התפעולי. זה ממצב את Ciena בעמדה שתאפשר לה לצמוח בקצב מהיר יותר מהשוק למרות סביבה תחרותית במיוחד וחולשה בהוצאות ספקיות התקשורת. בסך הכול, נראה שהסביבה אינה כה רעה, אך התחזית תלויה גם בהתאוששות הצפויה בהוצאות הספקיות מהמחצית השנייה וגם בהתרחבות שולי הרווח באותה תקופה.

המלצתנו למניה נשארת "קנייה", ואנו מורידים ב-2 דולר את מחיר היעד למניה - ל-23 דולר, מחיר המשקף פרמיה של כ-24% על פני מחיר השוק.

טל ליאני, מחלקת המחקר, מריל לינץ'

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם