לאומי: ממליצים על אחזקה של מניות חברות אנרגיה גדולות

כלכלני לאומי: "ממליצים שלא לבצע שינויים מהותיים בתיקי ההשקעות בתקופה הנוכחית. במבט קדימה, ההתפתחויות בשווקים אף עשויות לייצר הזדמנויות השקעה"

זרקור זכוכית מגדלת דוחות דו"חות עונת הדוחות שוק ההון / צלם: thinkstock
זרקור זכוכית מגדלת דוחות דו"חות עונת הדוחות שוק ההון / צלם: thinkstock

בסקירתם השבועית ממליצים כלכלני לאומי להחזיק מניות של חברות בסקטור האנרגיה, בעיקר חברות גדולות מהעולם, על רקע הירידה במחירי הנפט. בלאומי מציינים כי ההתפתחויות בנוגע לנפט ולרוסיה "צפויות לבוא לידי ביטוי גם במעגלי השפעה נוספים, אולם לא מדובר על שינוי כיוון של הכלכלה הגלובלית.

לצד זאת נזכיר כי לירידה במחירי האנרגיה, ישנן גם השפעות חיוביות על ההכנסה הפנויה של הצרכנים ועל הוצאות החברות, אשר צפויות למתן את ההשפעות השליליות. לפיכך, אנו ממליצים שלא לבצע שינויים מהותיים בתיקי ההשקעות בתקופה הנוכחית. במבט קדימה, ההתפתחויות בשווקים אף עשויות לייצר הזדמנויות השקעה".

כמו כן מציינים הכלכלנים כי "התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל נמוכות מאוד, וצפויות לעלות בהדרגה בטווח הבינוני. זאת, כתלות בהמשך השיפור בכלכלה הגלובלית, בדגש על כלכלת ארה"ב. הגדלת השקיפות באשר למהלכי הריבית העתידיים בארה"ב, כפי שהיה השבוע, עשויה לתרום למהלך זה. מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן).

"אנו ממליצים על חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני, גם לנוכח הציפיות שסביבת הריבית תשאר נמוכה בחודשים הקרובים. התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות להשקעה. מנגד, רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה. הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, ואנו ממליצים שלא להקטין חשיפה מנייתית בתיקי ההשקעות בנקודת הזמן הנוכחית. מומלץ משקל יתר למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל.

"השיפור ההדרגתי בכלכלת ארה"ב, בשילוב עם הפיחות החד בשער החליפין של השקל מול הדולר, צפוי לתמוך ברווחי הפירמות היצואניות בישראל אשר שוק היעד העיקרי שלהן הוא ארה"ב. תופעה זו עשויה לבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הרביעי של השנה, ובמחצית הראשונה של 2015".