בורסות אירופה סגרו ראלי 4 ימים החזק זה יותר משנתיים

הפד: הריבית לא תעלה לפני אפריל ■ בורסת טוקיו זינקה היום 2.4%; הבנק המרכזי של יפן הותיר המדיניות המוניטרית על כנה, ועדכן לטובה את התחזיות ■ S&P חתכה את דירוג הבנקים האיטלקיים

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בעליות שערים, לאחר שמוקדם יותר התנודדו המדדים בין עליות לירידות, וסיכמו את ראלי ארבעת הימים הרצוף החזק ביותר מאז 2012. זאת בהמשך לראלי בוול סטריט ובבורסות אסיה היום, על רקע הצהרות הפד, שלפיהן הריבית בארה"ב לא תעלה לפני חודש אפריל.

אתמול, כאמור, ננעלו המדדים בוול סטריט בעליות של מעל ל-2% זה היום השני ברציפות, כמו גם המדדים באירופה שננעלו בעליות שערים חדות. ביום רביעי הצהירה יו"ר הפד, ג'נט ילן, כי הריבית לא צפויה לעלות בשתי הפגישות הקרובות של הפד (ינואר ומארס), אולם הדבר תלוי בטיב הנתונים הכלכליים.

סוכנות S&P חתכה היום את דירוג הבנקים באיטליה, כולל UniCredit ו-Intensa Sanpaolo, בשל סיכונים כלכליים והדירוג הנמוך של איטליה. בהודעת הסוכנות נמסר כי "התחזיות הכלכליות באיטליה חלשות מכפי שצפינו בעבר, והן חלשות באופן כללי לשנים הקרובות".

יו"ר ה-ECB, מריו דרגי, האיץ אתמול במנהיגי היבשת ליישם את תוכניות ההשקעה של האיחוד האירופי ואת הרפורמות הכלכליות.

אתמול ניסה הנשיא ולדימיר פוטין ניסה להרגיע, ואמר כי רוסיה תתגבר על האתגרים שלה ותחזור לצמוח לכל המאוחר ב-2017. "בתרחיש הכלכלי הקיצוני ביותר המשבר יימשך שנתיים ולאחר מכן הצמיחה תשוב", לדבריו.

בגרמניה פורסם היום מדד המחירים ליצרן, שהפתיע כשנותר ללא שינוי, שעה שהצפי היה לירידה של 0.2%. בסיכום שנתי, נרשמה ירידה של 0.9% במדד.

בורסות אסיה ננעלו היום בעליות שערים, בהמשך לראלי של היומיים האחרונים בוול סטריט ובאירופה, על רקע הצהרת הפד כי הריבית בארה"ב לא תעלה לפני חודש אפריל.

ביפן, הבנק המרכזי הודיע היום כי הוא מותיר את מדיניותו המוניטרית על כנה, כצפוי, תוך כוונה לרכוש 80 טריליון ין (670 מיליארד דולר) של אג"ח מדי שנה. עם זאת, הבנק העלה את תחזיתו הכלכלית, וציין כי ישנם סימנים להאצה בייצוא.

בסין, הממשלה עדכנה מעלה את היקף הכלכלה של שנת 2013 ב-3.4% ל-5.8 טריליון יואן, אולם ציינה כי הדבר לא ישפיע על הצמיחה השנה.