השבוע בוול סטריט: האם סנטה קלאוס ימשיך לדהור?

ב-10 שנים האחרונות, ב-80% מהמקרים, מדד ה-S&P 500 סיים את חודש דצמבר בעליות ■ האם הודעת הפד וההתאוששות במחירי הנפט יתמכו בשווקים גם השבוע?

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

למרות התנודתיות החדה שאפיינה את המסחר בשבוע החולף, המדדים המובילים בוול סטריט חתמו את השבוע בעליות של עד כ-3%, לאור נתונים חיוביים בזירת המאקרו, התאוששות במחירי הנפט ואיתות של הפד לפיו אין בכוונתו להעלות את הריביות בעתיד הקרוב. כעת, השחקנים בשוק תוהים האם הסנטימנט החיובי ימשך גם בשבוע הקרוב או שמא המשבר ברוסיה ובשוק האנרגיה יעצור את השוורים.

כאשר בוחנים את הביצועים ההיסטורים בוול סטריט, ניתן לראות כי ב-10 שנים האחרונות ב-80% מהמקרים, מדד ה-S&P 500 סיים את חודש דצמבר בעליות שערים כאשר רק בשבועיים האחרונים של החודש התאפיינו בעלייה ממוצעת של כ-1.6%. בשוק קיים קונצנזוס בקרב האנליסטים לפיו הראלי שהחל בסוף השבוע ימשך עד סוף השנה, בעיקר בשל העובדה כי מנהלי השקעות רבים מנצלים את הימים האחרונים של השנה כדי לבצע שינויים ולקנות נכסים שונים.

זריקת עידוד נוספת לשוק המניות הגיעה מכיוונו של הפד בתום ישיבת הריבית ביום רביעי. יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב ג'נט ילן אמרה במפורש כי הפד לא יעלה את הריביות בשתי הפגישות הקרובות. ילן אמרה בנוסף כי גם כאשר הפד יעלה את הריביות יהיה זה באופן מתון והדרגתי.

ומה יהיה עם הנפט? "קיים הרבה סבל בשוק האנרגיה, אך הוא לא ימשך עוד", סבור טוביאס לבקוביץ', אסטרטג השווקים הראשי של סיטיגרופ. לבקוביץ' טוען בנוסף כי העלייה החדה שאפיינה את המסחר בימים האחרונים הייתה כתוצאה משורט-סקוויז.

שבוע המסחר הקרוב יהיה מקוצר בשל חג המולד. ביום רביעי יתקיים מסחר מקוצר עד 20:00 שעון ישראל וביום חמישי לא יתקיים מסחר. עם זאת, השבוע המקוצר יהיה רצוף בנתונים מהותיים כגון מכירות הבתים החדשים ואומדן הצמיחה הסופי לרבעון השלישי (יום ב') הזמנות המוצרים בני קיימא ונתוני הצריכה הפרטית (יום ג') ותביעות האבטלה השבועיות (יום ד').