הדולר נחלש כ-0.18% ל-3.923 ש'; "לא נראה תנודות חדות"

האירו נחלש מול השקל בכ-0.3% ■ FXCM ישראל: "הדולר-שקל דווקא מגיב במתינות לזינוק של הדולר בעולם"

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

השקל התחזק היום (ב') מול המטבעות המרכזיים. הדולר ירד היום במסחר בין הבנקים בכ-0.18% ושערו היציג ננעל על 3.923 שקלים בעוד האירו נחלש מול השקל בכ-0.3% ושערו היציג ננעל על 4.812 שקלים. האירו/דולר מטפס בכ-0.2% ונסחר סביב 1.21 דולרים לאירו.

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות בעוד הין היפני התחזק מול הדולר והעיב על מדד הניקיי.

"השיח הכלכלי בישראל נהיה שטחי, מוקצן ולעתים אלים", כך טענה אתמול נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג. בנאום שנשאה בכנס ירושלים של לשכת רואי החשבון. פלוג התייחסה בנאומה לגירעון התקציבי, שיעמוד להערכתה השנה על 3% - נמוך יותר מהגירעון של 3.4% שהיה מתוכנן בהצעת תקציב 2015 שירדה מהפרק ושכללה כידוע את הפטור ממע"מ על רוכשי דירות. (לסיפור המלא)

מיקל קרמה, אנליסט המאקרו הישראלי של הבנק השווייצרי UBS, מעריך בסקירה שפרסם כי המשק הישראלי יתחזק בשנה הקרובה בעוד שער הדולר יתייצב להערכתו על 3.9-4 שקלים לדולר במהלך 2015, עניין שיוביל את בנק ישראל להעלות את הריבית כבר במחצית השנייה של השנה. (לסיפור המלא)

ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר: "מצב הרוח של השווקים התהפך ב-180 מעלות לאחר ישיבת הפד בשבוע שעבר, שבה הביע הבנק אמון בכלכלה האמריקנית ואותת על כך שבהנהלת הבנק הפדרלי בוחנים את העיתוי הנכון להעלאת ריבית ראשונה. השווקים הגיבו לכך בחיוב, וגם מדדי המניות וגם הדולר זינקו מעלה, וזאת לאחר שבתחילת השבוע נסחרו בירידה לאור שנאת הסיכון. בעקבות כך, סיים מדד הדולר העולמי את השבוע ברמתו הגבוהה ביותר מאז 2009.

"בינתיים, הדולר-שקל דווקא מגיב במתינות לזינוק של הדולר בעולם, ונסחר בטווח שבין 3.90-3.95, כאשר הוא עדיין נמצא מעל קו המגמה שתחם את כל העלייה מאז שראינו אותו סביב 3.4. כאמור, אנחנו נכנסים כעת לשבוע של חג המולד, ונפחי המסחר צפויים להתדלדל, ועימם התנודתיות. על כן, קשה להאמין שנראה תנודות משמעותיות, ופריצות עד תחילת 2015".