קרן הגידור שהקימה "כוהנת" ההשקעות של וול סטריט - דועכת

וויטני, שהתפרסמה כאשר העניקה המלצות נכונות לפני פרוץ המשבר הפיננסי, הקימה קרן גידור לפני כשנה ■ שני מנהלים בכירים ומשקיע אחד גדול נטשו את קרן הגידור של וויטני לאחר שזו השיגה תשואה שלילית של 11% מתחילת השנה

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

קרן הגידור שהקימה רק לפני כשנתיים האנליסטית הידועה ביותר בוול סטריט - מרדית' וויטני, מתקשה להתרומם ולייצר תשואות וערך עבור המשקיעים. כך לפי דיווח שפורסם ב"בלומברג".

וויטני הקימה את קרן הגידור Kenbelle Capital בנובמבר 2013 אך מאז היא איבדה שני מנהלים בכירים ולקוח גדול אחד שביקש למשוך את כספי ההשקעה שלו לאחר שקרן הגידור השילה 11% מערכה מתחילת השנה. לשם השוואה, מדד ה-S&P 500 הוסיף לערכו כ-12%.

מי שעבר את המפולת הגדולה של 2008 זוכר בוודאי את וויטני, אנליסטית הבנקים האגדית של אופנהיימר, שהעזה לחתוך המלצות למניות הבנקים ובפרט למניית סיטי ולטעון שהבנק יחתוך בדיבידנדים שלו - רגע לפני המפולת הגדולה.

לפני קצת יותר משנה, וויטני החליטה לסגור את יחידת שירותי הברוקראז' בחברה שהיא ניהלה, לאחר שזו נקלעה לקשיים בעקבות ניהול ותחזיות כושלות שסיפקה וויטני. במקום זאת, היא החליטה לפתוח קרן גידור בהשקעה של 50 מיליון דולר תוך שהיא מבטיחה תשואות שנתיות של כ-12%-17%, אך במקום זאת, כאמור, השיגה תשואה שלילית.