הוט מובייל מעכבת השקת דור 4: מחכה לתדרים

החברה לא תשיק את הדור הרביעי משום שהיא לא מאמינה שהקצאה מוגבלת כפי שמתבצעת היום על ידי מתחרותיה מספקת את חווית הגלישה הרצויה ■ החברה: "בהמשך נשיק חוויית גלישה שלמה"

הוט מובייל / צילום אייל יצהר
הוט מובייל / צילום אייל יצהר

לאחר שבשבוע שעבר הודיעה חברת גולן טלקום על השקת שירותי הדור הרביעי שלה, הוט מובייל נותרה החברה היחידה בישראל שלא השיקה דור רביעי ותעשה זאת ככל הנראה רק לאחר שתתברר תמונת המצב לאחר המכרז להקצאת תדרי דור רביעי. הסיבה להחלטה של הוט מובייל נובעת מעמדה לפיה דור רביעי אמיתי זקוק להרבה יותר תדרים משהוקצו למפעילים, ואינו מספק את חווית הגלישה המהירה הרצויה במתכונת הנוכחית.

העובדה שהוט מובייל לא השיקה את השירות עד כה, מלמדת שהחברה אינה רואה בכך כל נזק תדמיתי. לכאורה, היא יכלה להשיק כפי שהשיקו החברות הוותיקות וגולן טלקום (שמספקת את השירות על בסיס הרשת של סלקום) אך היא בחרה שלא לעשות כן משום שהציבור לא חווה את הדור הרביעי באופן אמיתי, וממילא החברות לא גובות תשלום עבור השירות.

סביר להניח שאילו ניתן היה לגבות פרמיה עבור דור רביעי גם הוט מובייל הייתה מצטרפת להשקה, אבל כאמור בתנאים היום היא חשה לא מאוימת תדמיתית ולכן לא השיקה.

החברות הסלולריות הוותיקות פרטנר, סלקום, ופלאפון השיקו את הדור הרביעי על בסיס הקצאה זמנית של תדרי 5 מגה שנתן משרד התקשורת עד להקצאה המלאה לאחר המכרז כאמור.

בשבועות הקרובים צפוי להיערך מכרז התדרים לדור הרביעי והוט מובייל תתמודד בו. לאחר המכרז ולאחר שיוקצו התדרים צפויות החברות להפעיל דור רביעי אמיתי עם מספיק תדרים שיאפשרו מהירויות של 30-40 מגה ביט אפקטיבית למשתמש בהתאם לפריסה ובהתאם למספר המשתמשים ברשת.

מהוט מובייל נמסר: "הוט מובייל התחייבה להשיק דור ארבע ותשיק בהמשך חוויית גלישה שלמה ומלאה ללקוחותיה".