אלביט תשדרג מטוסים של חיל הים הברזילאי ב-106 מ' ד'

פרויקט השדרוג יכלול את החזרת המטוס לשירות, החלפת מנועים, התקנה ואינטגרציה של מערכות אוויוניקה חדשות, מערכות תקשורת ובקרה ויכולות תדלוק אווירי

יצרנית מערכות האלקטרוניקה הצבאיות אלביט מערכות זכתה בחוזה של 106 מיליון דולר בברזיל. החברה דיווחה היום כי החברה הבת שלה בארה"ב (Elbit Systems of America) תשדרג ארבעה מטוסי גרומן C-1A של חיל הים הברזילאי. החוזה הוא לתקופה של חמש שנים, ובמסגרתו אלביט מחזיקה בחוזה-משנה, והחוזה הראשי בפרויקט הוא של חברת Marsh Aviation האמריקאית.

פרויקט השדרוג יכלול את החזרת המטוס לשירות, החלפת מנועים, התקנה ואינטגרציה של מערכות אוויוניקה חדשות, מערכות תקשורת ובקרה ויכולות תדלוק אווירי. עם השלמת השדרוג, יוסב ייעוד המטוס למשימות של תובלה ותדלוק אווירי על נושאת מטוסים של הצבא הברזילאי. השדרוג של המטוסים יבוצע בארה"ב, בעיר סן אנטוניו בטקסס, בפיקוח קציני חיל הים הברזילאי המוצבים בעיר.

"אנו שמחים לשדרג את מטוסי חיל הים של ברזיל", אמר רענן הורוביץ, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמריקה. "בנינו את המוניטין שלנו על בסיס היותנו חברה העומדת בהתחייבויותיה ללקוחות, וביצוע מוצלח של שדרוג ומודרניזציה בפרויקט זה יעצים את היכולות של חיל הים של ברזיל".

אלביט מערכות, שנמצאת בשליטת מיקי פדרמן ומנוהלת על-ידי בצלאל (בוצי) מכליס, נסחרת במקביל בנאסד"ק (סימול: ESLT) ובבורסה של תל אביב, ושווי השוק שלה עומד על 9.6 מיליארד שקל. ברבעון השלישי, על רקע הוצאות מימון חריגות שנבעו מהיחלשות השקל ביחס לדולר, ירדו רווחי אלביט ב-21.3%, והסתכמו ב-43.9 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP.

הכנסות החברה ברבעון השלישי הגיעו לכ-723 מיליון דולר, ירידה של 1.1% מהרבעון המקביל. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2014, הסתכמו הכנסותיה של אלביט ב-2.1 מיליארד דולר, ללא שינוי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי של החברה בשלושת הרבעונים הראשונים הגיע ל-127 מיליון דולר, או 148 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP - כלומר, ירידה של 5.8% מהתקופה המקבילה.

בסוף הרבעון השלישי, צבר ההזמנות של אלביט עמד על כ-6.2 מיליארד דולר. כ-72% ממנו מיועדים ללקוחות מחוץ לישראל, וכ-49% מיועדים לביצוע כבר ברבעון הרביעי של 2014, וכן במהלך שנת 2015.