נתניהו מתערב בהחלטת גילה לפרק מונופול הגז

לאור ההחלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים לפרק את מונופול הגז, נתניהו הנחה את ראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל, לבצע עבודת מטה בנושא ■ במשרד רה"מ מדגישים כי נתניהו אינו מתערב בהחלטה של גילה

מטוס אייר אסיה / צילום: רויטרס
מטוס אייר אסיה / צילום: רויטרס

נתניהו מתערב במשבר הגז. גורמים במשרד רה"מ מסרו הערב (ג') כי ראש הממשלה הנחה את ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, לבצע עבודת מטה בעקבות עמדתו החדשה של הממונה על ההגבלים העסקיים.

במשרד רה"מ ציינו בנוסף כי יש למצוא את האיזון הנכון שיאפשר גם להפיק בקרוב גז ממעמקי הים וגם לספק אותו במחיר תחרותי לכל אזרחי ישראל, אך הדגישו כי ראש הממשלה אינו מתערב בשום דרך בהחלטתו של הממונה על ההגבלים העסקיים ואין לו סמכות לכך.

הסערה בסקטור הגז החלה הבוקר כאשר הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה הודיע בעל-פה לעורכי הדין של קבוצת דלק ונובל אנרג'י כי החליט לסגת בכפוף לשימוע מהסדר הפשרה ביניהם שקבע כי יוכלו להמשיך ולהחזיק במאגר "לוויתן".

המשמעות: המדינה תדרוש את פיצול ההחזקות של תשובה ונובל במאגרי הגז "לוויתן" ו"תמר", ותחייב אותם למכור את החזקותיהם באחד משני המאגרים. בעקבות ההודעה, רשמו מניות "לוויתן" - רציו, אבנר ודלק קידוחים - ירידות חדות בבורסה.