סוני לא נכנעת לצפון קוריאה: "הסרט 'ריאיון סוף' יופץ"

אחרי שאיומים לבצע פיגועים בבתי קולנוע שיקרינו את הסרט שלועג לרודן צפון קוריאה הביאו לגניזתו, דווח כי סוני חוזרת בה מהחלטתה שלא להפיצו ■ הסרט יעלה לאקרנים מחרתיים במהלך חג המולד בדאלאס ובאטלנטה

חיילי צפון קוריאה / צילום: רויטרס
חיילי צפון קוריאה / צילום: רויטרס

אחרי ההודעה על ביטול ההקרנות, דווח הערב (ג') כי חברת סוני תאפשר לבתי הקולנוע בארצות-הברית להקרין את הסרט "ריאיון סוף" בחג המולד שיחול בעוד יומיים. לפי שעה רק בדאלאס ובאטלנטה יקרינו את הסרט' אך ייתכן כי בתי קולנוע נוספים יצטרפו למהלך.

הסרט, בכיכובם של השחקנים סת' רוגן וג'יימס פרנקו, עומד במרכזה של מחלוקת בין ארצות-הברית לצפון קוריאה בשל סצינה המתארת התנקשות ברודן קים ג'ונג און, ועורר את זעמה של פיונגיאנג - שהביעה תמיכה במתקפת סייבר נגד מחשבי חברת סוני, אך הכחישה מעורבות ישירה בפעולה.

על-פי הדיווחים, מחירי הכרטיסים יהיו מוזלים, והסרט יופץ גם לצפייה ישירה ברשת.

הפריצה למחשבי סוני, שלוותה באיומים על פיגועים, הובילה בסופו של דבר לביטול הפצת הסרט בארצות-הברית. שלשום (א') התייחס אובמה בריאיון ל-CNN למתקפה על מחשבי חברת סוני.

"זו הייתה מתקפה יקרה מאוד, אנו מתייחסים לנושא ברצינות רבה ונגיב בהתאם", אמר אובמה, והוסיף כי ארצות-הברית שוקלת להשיב את צפון קוריאה לרשימת המדינות התומכות בטרור. עם זאת, הוא הבהיר כי לא מדובר ב"אקט של מלחמה" אלא ב"מעשה של סייבר ונדליזם".

אחרי דבריו של הנשיא האמריקאי נותקה צפון קוריאה מהרשת בנסיבות עלומות. על-פי הדיווחים, הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה חוברה מחדש לאינטרנט, אבל לא ברור עד כמה החיבור יציב. מספר אתרים כמו סוכנות הידיעות הממשלתית, שנפלו, עלו מחדש, אך עדיין ישנם ניתוקים מקומיים.

"שתיקה לא תגרום לממשלת צפון קוריאה לחדול מהעוולות שהיא מבצעת", אמרה שגרירת ארצות-הברית באו"ם סמנתה פאוורס, "וגם לא תגרום לקהילה הבינלאומית להיות בטוחה יותר".