נעילה שלילית בבורסה; רציו טיפסה 5.8%, מזור נפלה 5.7%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות בוול סטריט ■ דלק קבוצה, אבנר, דלק קידוחים ורציו רשמו עליות לאחר ההודעה מאתמול על פירוק מונופול הגז

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בירידות שערים, חרף המגמה החיובית ששולטת במסחר בוול סטריט. שותפויות הגז המשיכו לעמוד במוקד ותיקנו מעלה לאחר שנפלו בחדות בימים האחרונים. וול סטריט תיסגר היום ב-20:00 ומחר לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל חג המולד.

אתמול בוול סטריט נרשמה נטייה לעליות, כשמדד הדאו ג'ונס ננעל מעל רף ה-18,000 נקודות ומדד ה-S&P טיפס לשיא חדש. זאת, על רקע נתון יוצא דופן של קריאת התמ"ג ברבעון השלישי שהצביע על צמיחה יוצאת דופן של 5% לעומת תחזיות לצמיחה של 4.3% בלבד.

שותפויות מאגן "לוויתן" - דלק קבוצה , אבנר , דלק קידוחים ורציו התאוששו היום מהמהלך הדרמטי שפורסם אתמול מצד הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה, שמשמעותו פירוק מונופול הגז ופיצול ההחזקות של יצחק תשובה ונובל אנרג'י במאגרי הגז "לוויתן" ו"תמר" ושמחייב אותן למכור את החזקותיהן באחד משני המאגרים.

לפי הערכות, תשובה עשוי למכור אחזקותיו ב"תמר" ולהישאר עם "לוויתן". בינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להתערב במשבר והורה לראש המועצה המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל לבחון את המהלך. נציין, כי לנתניהו אין בעצם סמכות להתערב במהלך של רשות ההגבלים העסקיים שמכהנת כישות אוטונומית.

עוד כתבות בנושא:

מנכ"ל נובל אנרג'י רומז: מתכוננים למאבק משפטי על "לוויתן"

מכון מחקר בארה"ב: "גילה פוגע ביכולת ישראל לגייס הון זר ומסכן היצוא"

"פייננשל טיימס" על לוויתן: "הפופוליזם משתלט על ישראל"

נתניהו מתערב בהחלטת גילה לפרק מונופול הגז

בנק מזרחי טפחות פירסם היום עדכון לתוכנית החומש שלו לשנים 2013-2017. הבנק הוריד את יעד התשואה על ההון מ-14.5% ל-13% לסוף 2017, בין היתר ברקע הסביבה המאקרו-כלכלית ובראשן ההוראה האחרונה של בנק ישראל בעניין הגדלת ההון העצמי בגין תיק ההלוואות לדיור. הבנק מעדכן כלפי מעלה את מרבית יעדי נתחי השוק בתוכניתו האסטרטגית. בנוסף, הבנק יחזור החל מהרבעון הראשון של 2015 לחלק דיבידנד בהיקף של עד 15% מהרווח הנקי מדי רבעון, כאשר מ-2017 יחזור הבנק לחלק עד 40% מרווחיו.

טבע הודיעה אתמול כי ה-FDA אישר לה לשווק גרסה חדשה לתרופת ה-GRANIX לטיפול בגודלים בסרטניים בהזרקה עצמית.

מניית לאומי המשיכה להיסחר על רקע ההסדר עם הרשויות בארה"ב בפרשת הסיוע להעלמות המס ללקוחות, שבמסגרתו לאומי ישלם קנס גבוה בהיקף 1.3 מיליארד שקל. ככל הידוע לאומי כבר הפריש בעבר את הרוב המוחלט של הסכום בדוחותיו.