וול סטריט ננעלה ביציבות; מניית גו-פרו זינקה 7.9%

מדד הדאו ג'ונס חצה אמש לראשונה את רף ה-18,000 נקודות ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות ירדו מעל הצפי ■ המסחר הסתיים ב-20:00 לרגל חג המולד

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') ביציבות, כאשר מדד הדאו ג'ונס ננעל בטריטוריה חיובית ומדד ה-S&P נסגר כמעט ללא שינוי. אתמול נחתם המסחר במגמה מעורבת, כאשר הדאו ג'ונס חצה לראשונה את רף ה-18,000 נקודות. היום התקיים מסחר מקוצר שהסתיים ב-20:00 לרגל חג המולד.

מחר לא יתקיים מסחר, בשל חופשת חג המולד והמסחר יתחדש רק ביום שישי.

מכיוון שמחר לא יתקיים מסחר, תביעות האבטלה השבועיות התפרסמו היום בשעה 15:30. על פי הנתונים, מספר דורשי האבטלה בשבוע שהסתיים ב-20 בדצמבר ירד ב-9,000 ל-280 אלף, בעוד בשוק ציפו כי תביעות האבטלה יוותרו ללא שינוי ברמה של כ-290 אלף. ממוצע תביעות האבטלה בחודש החולף, נתון הנחשב למדויק יותר, ירד לרמה של כ-290 אלף.

סוכנות הידיעות רויטרס טוענת היום כי המצב היום בשוקי המניות מזכיר את האווירה שלפני מפולת 1987. זכור, באותה מפולת ידועה לשמצה קרס מדד הדאו ג'ונס ב-23% ביום אחד שזכה לכינוי "יום שני השחור", ומאז המדד החל בגל עליות.

לפי רויטרס, השוק חווה תנודות המאופיינות בעליות קצרות טווח המלוות בתיקונים וחוזר חלילה, תבנית שאפיינה גם את התקופה שלפני מפולת 1987. זאת, על רקע משבר הרובל ברוסיה, הקריסה במחירי הנפט והשינוי במדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב.

באירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת, וגם הוא יסתיים מוקדם לרגל החג. סוכנות S&P הודיעה אמש כי היא עשויה בקרוב לחתוך את הדירוג של רוסיה ל"זבל". עוד באירופה, בצרפת פורסם היום כי שיעור האבטלה זינק ב-5.8% בהשוואה לשנה שעברה, והוא עומד על שיא של כ-3.5 מיליון מובטלים.

הזהב השחור מאבד היום גובה. הנפט מסוג WTI יורד בכ-2.4% לרמה של 55.8 דולר לחבית, בעוד נפט מסוג ברנט נופל ב-2.6% ונסחר סביב 60 דולר לחבית.

מניית גו פרו המשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול במהלך המסחר על רקע שחרור 107.9 מיליון מניות חסומות.

גם נובל אנרג'י בלטה על רקע סערת הגז בישראל. היום הודיעה החברה על הקפאת השקעותיה בישראל.

הקמעונאיות הגדולות עמדו במוקד על רקע הקניות לחג המולד. נציין, בין השאר, את אי-ביי , אמזון , וולמארט ועליבאבא .