הטיפ היומי: קבלו מניית שבבים שיכולה לזנק ב-31%

באופנהיימר מעריכים כי הצמיחה בפעילות NXP תלך ותגבר

חברת השבבים NXP / צילום: בלומברג
חברת השבבים NXP / צילום: בלומברג

חברת השבבים NXP נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה הוא כ-17.5 מיליארד דולר. החברה היא אחת מ-20 חברות השבבים הגדולות בעולם ואחת מהצומחות בענף. החברה נוסדה מפיצול פעילות השבבים של פיליפס ההולנדית, והונפקה בנאסד"ק ב-2010.

החברה התמקדה בחיזוק מעמדה התחרותי, תוך הגדרה ברורה של שווקים שבהם היא מעוניינת לפעול ולשמור על נתח שוק יחסי גבוה ביותר מ-50% מנתח השוק של השחקן השני בגודלו בתחום. האסטרטגיה באה לידי ביטוי במעמד תחרותי מוביל, ולכן גם בשיעורי רווחיות גבוהים - מצב שאינו אופייני לשוק השבבים התחרותי. כיום, כ-60% מהכנסות NXP מגיעים משווקים כאלה. NXP צפויה להציג השנה הכנסות של כ-5.6 מיליארד דולר, עם שיעור צמיחה של כ-17% ורווחיות גולמית של כ-48%.

כ-73% מהכנסות החברה מגיעים מחטיבת HPMS, שכוללת שבבים לתעשיית הרכב, לביצוע עסקאות אלקטרוניות וליישומי האינטרנט של הדברים, ועוד.

בסיס לקוחות החברה מפוזר, ללא לקוחות של מעל 10% (אולם ייתכן שאפל תהפוך ללקוח מעל 10%, בעקבות ההצלחה ביישום פתרון ה-ApplePay המבוסס על הרכיב של NXP). התחרות של החברה כוללת בעיקר חברות מהעולם המערבי שאינן נוטות להתחרות על מחיר, כגון Texas Instruments, STMicroelectronics, Freescale ועוד.

מבחינת המאזן, NXP ביצעה צעדים משמעותיים להורדת מינוף פיננסי, ויחס המינוף ירד מ-2.7 ל-1.8 ב-3 השנים האחרונות. החברה הציגה בתקופה זו צמיחה של כ-19% ברווח התפעולי ושל כ-38% ברווח למניה, והגיעה לתזרים מזומנים פנוי (FCF) של כמיליארד דולר בשנה (18% מההכנסות). באחרונה ביצעה החברה הנפקת אג"ח להמרה של 1 מיליארד דולר (לפדיון ב-2019), והיא צפויה להשתמש במזומנים לרכישת מניותיה והגדלת פעילותה.

למרות שהיא מציגה שיעורי צמיחה גבוהים מהממוצע בענף, מובילות שוק ורווחיות גבוהה ומשתפרת, מניית NXP נסחרת בתמחור חסר - מכפיל רווח של 13.8 ל-2015 בהשוואה לממוצע ענפי של 19. להערכתנו, הצמיחה בפעילותה תימשך והקצב אף יגבר. אנו מתחילים לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 100 דולר - כ-31% מעל מחיר השוק.

* נכתב ע"י סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט אופנהיימר ישראל

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם