תחזית אימים: "כאשר הריביות יעלו השווקים יצנחו עד 60%"

דיויד טייס, מייסד חברת טייס קפיטל וקרן פרודנט בר חזר על התחזית הפסימית שפרסם באוגוסט השנה ■ לדבריו, האינפלציה תעלה והפד יאלץ להעלות את הריביות בשיעור חד וכתוצאה מכך השווקים יקרסו

דובים דב ירידות בורסה / צלם: פוטוס טו גו , רויטרס
דובים דב ירידות בורסה / צלם: פוטוס טו גו , רויטרס

"קשה לומר בדיוק מתי אך זה יגמר רע", כך העריך דיויד טייס, מייסד חברת טייס קפיטל וקרן פרודנט בר בכל הנוגע לעתיד הקרוב של השוק השורי בוול סטריט. טייס נחשב לאחד המומחים הפסימיים ביותר וסבור כי שוק המניות עלול לקרוס עד 60%.

בראיון ל-CNBC טייס למעשה חזר על תחזית האימים שפרסם בחודש אוגוסט השנה ולפיה השוק השורי יסתיים במפולת גדולה. "הייתה לי את אותה הרגשה ב-98', 99' וגם ב-2005 ו-2006. אני מלא בביטחון בנוגע לזה", הוא אמר.

טייס מעריך כי הזרז שיוביל למפולת שבין 30% ל-60% בשוק יהיה האינפלציה הגבוהה. לדבריו, העלייה בהיצע הכסף תגרום לאינפלציה גבוהה והפד יאלץ לחתוך את הריביות בשיעור חד מהצפוי. זאת למרות שעד כה 3 סבבי התוכניות להקלה כמותית שסמגרתם הפד הזרים מאות מיליארדי דולרים לשוק בשנים האחרונות לא הובילו לעלייה באינפלציה.

"הריבית האפסית לא תהיה פה לעד", אומר טייס. "כאשר הריביות יעלו, תהיה בשווקים בעיה. הריביות יתחילו לעלות מתישהו".

מנגד, האנליסט קווין קארון מחברת Stifel Nicolaus חולק על דעתו של טייס. הוא אומנם סבור שתהיה בטווח הקרוב נסיגה בשווקים אך טוען כי לא תהיה מפולת בעקבות שינוי המדיניות של הפד.