הוט: נאפשר שימוש בתשתיות שלנו רק בדרך שנבחר

למרות החלטת שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן שחייב אותה לפתוח את תשתיותיה לתחרות כמו שבזק מחויבת, הוט שלחה למשרד התקשורת מכתב ובו היא מודיעה לו שהמתכונת שנקבעה לגבי שימוש בתשתיותיה אינה ישימה ולא מקובלת עליה

חברת הוט הבהירה למשרד התקשורת שתיק השירות שקבע המשרד לעניין השימוש בתשתיותיה על ידי מתחרים במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי, אינו ישים מבחינתה והיא רומזת שאין בכוונתה לפעול לפיו. המכתב של הוט נשלח למשרד התקשורת לאחר שנקבע תיק השירות (בתקופתו של שר התקשורת הקודם גלעד ארדן) ונדחו טענותיה.

המשמעות היא לפיכך שהוט מחויבת לפעול לפי תיק השירות ויהיה מעניין לראות כיצד תתנהל מערכת היחסים בינה לבין המתחרים כמו פרטנר וסלקום במידה וירצו לפעול על גבי הרשת שלה, כפי שהם מתכוונים לפעול על גבי הרשת של בזק. ככל הידוע, המשרד לא הגיב למכתב של הוט, וייתכן שהדבר נובע מכך שטרם קבע את מחירי השימוש בתשתיותיה כפי שקבע עבור בזק.

תיק השירות מגדיר את התצורה ההנדסית למודל השימוש בתשתיות בזק והוט על ידי המתחרים. הוא קובע איך יתנהל התהליך של הזמנת הקווים על ידי המתחרים מחברות התשתית ומה היא החובה של כל צד, ומה עליו לעשות כדי להשלים את תהליך העברת הלקוח למתחרה.

נזכיר, כי עמדת משרד התקשורת כפי שנחשפה ב"גלובס" היא לאפשר להוט להרים את הכפפה וליישר קו בנושא המחירים מבלי שהוא יצטרך לכפות אותם, כך שהחברה תאמץ את המחירים שהוא קבע עבור בזק. היות ונכון לעכשיו נראה שהוט אינה מתכוונת להיענות לאתגר של משרד התקשורת, מה שיקרה הוא שהמשרד יקבע את המחירים והדבר עשוי להיות בעייתי לה, משום שנרמז לחברה שקיים סיכוי גדול מאד שמחירי השימוש שייקבעו לה יהיו נמוכים מהמחירים שנקבעו לבזק, כך שהיא עשויה להפסיד בסופו של דבר.

אלא שהוט לא מוכנה לשחק את המשחק ומעדיפה לנהל את המאבק שלה תוך כדי לקיחת הסיכון. ייתכן והדבר נובע מכך שהיא סבורה שאין סיבה להיכנס למו"מ עם המשרד בטרם יתברר מה המחירים שקבע לה, וייתכן שהיא מאמינה גם שכל עיכוב משרת אותה. אפשרות נוספת היא שהחברה "תתפשר" עם המשרד ותאמץ את המחירים שנקבעו לבזק, שכאמור הם ככל הנראה נמוכים יותר ממה שייקבע להוט.

המשרד ממשיך וטוען שבכוונתו לפרסם את השימוע לגבי מחירי השימוש בתשתיות הוט בזמן הקרוב.

מהוט נמסר: "בהתאם להחלטת שר התקשורת, הוט תפעל ליישם את תיק השירות ההנדסי בשינויים הטכנולוגיים המחויבים בהתאם לטופולוגיה הייחודית של רשת הכבלים והשלכותיה על אופן היישום".