טדי שגיא רוכש הסטארט-אפ הישראלי Adience ב-20 מ' ד'

Adience, שהוקמה רק לפני כשנה וחצי גייסה מאז הקמתה 1.6 מיליון דולר, פיתחה מערכת לניהול משתמשים באפליקציות מובייל ■ צפויה להוות בסיס טכנולוגי לזרוע המסחר האלקטרוני של קבוצת שגיא

טדי שגיא לא עוצר באדום. המיליארדר הצעיר לא מפסיק להנפיק חברות, לא מפסיק לרכוש אחרות (דרך הקבוצה הפרטית שלו או דרך החברות הציבוריות שבבעלותו), ולא מפסיק להשקיע במה שנראה לו "הדבר הגדול הבא". שגיא, נזכיר, הפך בשנים האחרונות לרוכש סדרתי של חברות הזנק ישראליות שנמצאות ממש בתחילת דרכן. הגדולה שבהן, Crossrider, הונפקה השנה בשוק ההון הבריטי ואולי גורלה של הרכישה הנוכחית יהיה דומה.

חברת Adience, רק בת כשנה וחצי, הודיעה הבוקר כי נרכשה על ידי קבוצת טדי שגיא. ל"גלובס" נודע כי התמורה עומדת על 20 מיליון דולר.

Adience פועלת בשוק בו שגיא מנסה להשיג דריסת רגל כמה שיותר גדולה: אפליקציות מובייל. החברה פיתחה מערכת לניהול משתמשי אפליקציות מובייל המבוססת על טכנולוגיה של למידה עמוקה (Deep Learning). מטרת טכנולוגיה זו היא להבין את צרכי המשתמש שרק הולכים והופכים ליותר מורכבים עם הזמן והגידול במסות המידע שיש ברשת האינטרנט.

הפתרון של Adience יוצר פרופיל משתמש, וזה מסייע לסוכנויות פרסום במובייל וללקוחות שלהן לשפר את ההצעות למשתמשי האפליקציות שלהם, וכך לשפר את חוויית המשתמש ולשמר כמה שיותר את הנאמנות שלו לאפליקציה.

"אנחנו מתרגשים"

Adience, כאמור, היא חברה מאוד צעירה והיא מעסיקה רק כעשרה עובדים במשרדיה בתל-אביב. לכן, שווי של 20 מיליון דולר שיצרה למייסדיה הוא די מכובד. החברה הוקמה על ידי שלושה בוגרי יחידה 8200 של חיל המודיעין: סשה מדבדובסקי, סמנכ"ל מוצר ראשי; ערן אידינגר, סמנכ"ל טכנולוגיות ורועי נהיר, מנכ"ל.

לפי רשם החברות, לכל אחד מהשלושה יש 19.6% מהון החברה, בעוד בעלת המניות הפיננסית הגדולה בחברה היא קרן ההון סיכון מאגמה (7.7%). לפי הערכות, Adience גייסה מאז הקמתה 1.6 מיליון דולר, וזה אומר החזר "על הכסף" של פי 13 לבעלי מניותיה.

נהיר המנכ"ל ציין כי "אנחנו מתרגשים ושמחים להצטרף לקבוצת החברות של טדי שגיא. פיתחנו טכנולוגיה מדהימה ואנחנו, יחד ובאמצעות הקבוצה, נוכל להביא אותה בזמן קצר יותר לשוק הגדול ביותר - שוק המסחר האלקטרוני".

עוד לדברי נהיר: "על מנת לייצר פתרון כולל לשוק המסחר האלקטרוני, נדרש מאיתנו להגדיל את צוות כוח האדם בחברה כך שיידע גם לספק טכנולוגיה אבל גם ממשק וחווית משתמש עבור משתמשי הקצה. לכן, משימת איתור האנשים שיצטרפו אלינו היא כנראה המשימה החשובה והמאתגרת שעומדת כרגע על הפרק. לשמחתי, עם האנשים הקיימים, תרבות הסטארט-אפ החזקה בחברה והגיבוי הפיננסי של הקבוצה של שגיא אני בטוח שנתמודד עם אתגר זה".

שגיא, כאמור, רוכש חברות כמו Adience מתוך רצון לשלב את הטכנולוגיה שלהן בתוך שאר עסקיו או לשמש פלטפורמה לעסק חדש. לשגיא יש פעילות מסחר אלקטרונית (עדיין פרטית) הולכת וגדלה, ו-Adience צפויה להוות את הבסיס הטכנולוגי של פעילות זו. במסגרת זו, החברה תיטול חלק בפיתוח המסחר האלקטרוני של קמדן מרקט, שוק הקניות הבריטי הפופולרי שבבעלות שגיא שרק בשבוע שעבר הונפק בבורסת המשנה הבריטית (AIM) לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר.

כדי לעמוד במשימות אלו, Adience תפתח משרדים בבריטניה, גרמניה ומדינות נוספות באירופה. מישראל תמשיך לפעול יחידת המו"פ של החברה, ובשלב ראשון, כך לפי הודעתה, Adience צפויה לשלש את מצבת העובדים שלה.

בעלי המניות ב Adience
 בעלי המניות ב Adience

כל הסטארט אפים הישראלים שנרכשו על ידי טדי שגיא
 כל הסטארט אפים הישראלים שנרכשו על ידי טדי שגיא