עוד רכישה: SafeCharge קונה חברה אירית בכ-17.7 מ' ד'

3V Transaction Services פיתחה טכנולוגיה לעיבוד כרטיסי פריפייד ■ בתחילת החודש רכשה סולקת הכרטיסים של טדי שגיא את CreditGuard

"SafeCharge של טדי שגיא החלה במסע קניות", זו הייתה הכותרת שנתנו לידיעה שהופיעה בתחילת השבוע שעבר, ושתיארה את הרכישה הראשונה של SafeCharge כחברה ציבורית. למען האמת, לא תיארנו לעצמנו שכל כך מהר יתברר שאכן החברה לקחה ארנק ויצאה לשופינג מתמשך - כזה שלאור אסטרטגיית הרכישות של בעל השליטה בה, טדי שגיא, יהיה כנראה חלק אינטגרלי ממנועי הצמיחה שלה.

וכך, 11 יממות לאחר אותה רכישה ראשונה, הודיעה SafeCharge, שנסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM) לפי שווי של 615 מיליון דולר, על רכישה שנייה. החברה, המתמחה בסליקת כרטיסי אשראי, רכשה את 3V Transaction Services האירית תמורת 14.5 מיליון אירו (17.7 מיליון דולר) - 11.6 מיליון אירו ישולמו במועד סגירת העסקה, והיתר - לפי עמידה באבני דרך לאורך תקופה בת שלוש שנים.

הרכישה הראשונה של SafeCharge כציבורית הייתה של CreditGuard הישראלית. תמורת 8 מיליון דולר קיבלה הרוכשת את פעילות הסליקה של CreditGuard, שבעיקר תסייע לה לחדור לחברות מגוון שונה ממה שהורגלה אליו עד כה, דוגמת חברות תעופה, תיירות ומשרדי ממשלה. SafeCharge גייסה בהנפקתה הראשונית במארס 126 מיליון דולר, והיא רווחית, כך שמימון הרכישה ואחרות שלבטח תבצע בעתיד - אינו מהווה בעיה עבורה.

להבדיל מרכישת CreditGuard, שפעילותה די דומה לזו של הרוכשת, רכישת3V נועדה לסייע ל-SafeCharge להתחיל משהו חדש מאפס, וכאן הכוונה היא להנפקת כרטיסי פריפייד (PrePaid) - שוק הולך וגדל, שלפי הודעת SafeCharge צומח בקצב שנתי של 21%.

כרטיסים פיזיים ווירטואליים

3V, שהוקמה לפני עשור, פיתחה טכנולוגיה להנפקה, עיבוד וניהול של תוכניות פריפייד, עבור כרטיסים פיזיים וכרטיסים וירטואליים במקביל.

הטכנולוגיה של החברה יושמה במדינות דוגמת קנדה, אירלנד, פינלנד, גרמניה, הולנד, ספרד ובריטניה, ועבור לקוחות דוגמת ויזה אירופה וענקית הסלולר O2/טלפוניקה. כך, לדוגמה, ניתן למצוא כרטיסי מתנה מבית היוצר של 3V ברשתות שיווק מובילות בבריטניה.

למרות הוותק שצברה, והשוק הגדל שבו היא פועלת, 3V עדיין אינה רווחית, והכנסותיה כמעט אפסיות. אלו עמדו אשתקד על 2.9 מיליון אירו (3.5 מיליון דולר) בעוד שההפסד בשורה התחתונה עמד על 3.2 מיליון אירו (3.9 מיליון דולר).

אך נראה שתחת המטרייה של SafeCharge, הפעילות של 3V עשויה להיות רווחית. זו תהיה, כאמור, הבסיס לחטיבת הנפקת אמצעי תשלום של הרוכשת (Issuing Division), וזו צפויה להיות רווחית על בסיס EBITDA כבר בשנת פעילותה הראשונה - כך לפי הודעת SafeCharge.