דיווח: קטאר עוצרת מימון חמאס בשל מעורבותו בטרור במצרים

ראשי חמאס הכחישו את מעורבותם בסכסוך במצרים, אך הקשרים עם האחים המוסלמים שהודחו מתפקידים הובילו למחלוקת בין מצרים לחמאס

צוק איתן - חמאס / צילום: רויטרס
צוק איתן - חמאס / צילום: רויטרס

חמאס מאבדת מקור מימון? הבוקר (שישי) דווח כי קטאר הודיעה לארגון הטרור על השעייה זמנית של התמיכה הכספית. מקור בממשלת מצרים מסר לעיתון הכוויתי "אל ג'רידה" כי הנסיכות מנסה בכך לקטוע את התמיכה של חמאס בארגוני טרור בסיני.

טרם התקבל אישור רשמי לדיווח, אך על פי העיתון הצעד נועד לשכנע את חמאס להפסיק להעביר נשק לארגוני ג'יהאד בסיני הפועלים נגד מצרים.‎ המקור המצרי עלום השם אמר כי "חמאס רוצה שקטאר תמלא תפקיד משמעותי בתיקון היחסים עם קהיר".

מנהיגי חמאס הכחישו מעורבות באירועים האלימים בסיני, וטענו כי "אין לארגון נוכחות חמושה" מחוץ לשטחי הרשות הפלסטינית. עם זאת, הקשרים של חמאס עם ארגון האחים המוסלמים - שהופל מהשלטון ב-2013 - ידועים ומקשים על הדינמיקה עם שלטונו של הנשיא א-סיסי.

בשבוע שעבר דיווח הנריקה צימרמן ב"אולפן שישי" כי קבוצת הכדורגל ברצלונה תנתק את קשריה המסחריים עם קטאר, לאחר שבחמש השנים האחרונות קיבלה ברצלונה קרוב ל-200 מיליון דולר מקטאר. על פי הדיווח, ראשי ברצלונה החליטו להתרחק מקטאר באופן הדרגתי ולא לחדש עמה את החוזה, כשיפוג עוד קצת יותר משנה, החלטה שתעלה להם מאות מיליוני אירו.

"היחסים עם קטאר החלו כשהתברר שאנחנו בחוב גדול של כמעט 500 מיליון אירו", סיפר נשיאה לשעבר של מועדון הכדורגל של ברצלונה, סנדרו רוסיי, "כל עזרה של קטאר להקטין את החוב שלנו התקבלה בברכה".