בקרוב תדעו מה יש בחבילת "הכול כלול" בסלולר שלכם

בעקבות תלונות של משתמשים - חברות הסלולר יפרטו מה כוללות התוכניות, כדי למנוע הטעיית הציבור

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

חברות הסלולר יחויבו לפרט מה נכלל בתוכניות "הכול כלול" - כך הודיע היום (א') משרד התקשורת בעקבות תלונות שקיבל. גל התלונות פורסם לראשונה ב"גלובס", ורוב התלונות כוונו נגד סלקום.

לדברי המשרד, על חברות התקשורת להציג ללקוחותיהן בצורה ברורה את תנאי ההתקשרות לרבות בחבילות "ללא הגבלה" ו"הכול כלול", החברות מחויבות לציין את כמות המסרונים, דקות השיחה, ונפחי הגלישה שכוללות החבילות, ואת מלוא התעריפים.

לקוחות שפנו למשרד התלוננו שבמקרים לא מעטים המונח ללא הגבלה או הכול כלול הינו מטעה ובפועל החברות מגבילות את השימושים. מנגד החברות הסלולריות טענו שאין דבר כזה שנקרא ללא הגבלה, או שהכול כלול, ללא תקרה או מגבלה מסוימת כדי למנוע הונאה או שימוש לא הוגן בחבילה. לטענת החברות החבילות המוצעות משקפות צריכה הרבה מעל הממוצע, ומי שחורג מהחבילה כנראה עושה שימוש עסקי או שימוש בחבילה לא ייעודית.

לדברי המשרד, מתלונות רבות עולה כי חלק מחברות התקשורת החלו לנתק קווים של מנויים הרשומים לתכניות "ללא הגבלה", או לחייב אותם בתעריף גבוה בגין שימוש "חורג" או "בלתי סביר", לטענתן, בשירותי הדיבור או המסרונים, וזאת מבלי ליידע את המנויים בדבר החריגה, לכאורה, מתנאי התכנית.

המשרד הבהיר כי חברות המפרסמות תכניות מסוג זה באתר האינטרנט שלהן מחויבות לעמוד בהוראות רישיונן להציג שם מידע באופן מלא, לרבות כל התעריפים הנוגעים לתוכנית ומכסת השימוש הרלוונטית, ככל שנקבעה, במספרים והיקפים. כמו כן, על החברות להציג את המידע גם ב"עמוד עיקרי פרטי התכנית", של כל הסכם התקשרות בין החברות למנויים.