פטנט ישראלי רוצה להגדיל משמעותית את הסיכוי להיריון

מיזם חדש בשם pointed flow פיתח אביזר ייחודי שמטרתו להוביל יותר תאי זרע ישירות אל הביצית בתוך גוף האישה, ובכך להגדיל משמעותית את הסיכוי להפריה והריון

אחוזי ההצלחה של טיפולי הפריה בישראל עומדים על כ-18% - מה שטומן בחובו אכזבה ללא מעט זוגות שמנסים להיכנס להריון ולהקים משפחה. מיזם ישראלי חדש בשם pointed flow שם לו למטרה לשנות את המציאות העגומה.

פוינטד פלו פיתח אביזר ייחודי שמטרתו להוביל יותר תאי זרע ישירות אל הביצית בתוך גוף האישה תוך שמירה על איכות גבוהה ומשופרת של תאי הזרע - ובכך להגדיל משמעותית את הסיכוי להפריה והריון.

מבחינה אופרטיבית, האביזר הוא מעין "מוליך" שלתוכו מכניסים את הזרע, משביחים אותו ואז מחדירים לנרתיק של האישה. האביזר מאפשר הפריה תוך רחמית (IUI) בגוף האישה ולא במבחנה, ובכך מסייע לחסוך את התלאות והסכנות הנלווות. מצד המטופלת נדרש משטר הורמונלי מינימלי או ללא הורמונים כלל.

לדברי החברה, ניסויי המעבדה שהם ערכו הוכיחו כי השימוש ב-Pointed Flow מעלה פי 50 את כמות תאי הזרע שנעים לכיוון הביצית וגם איכות תאי הזרע עלתה משמעותית. בחברה מוסרים כי מדובר בפתרון, מהיר, פשוט ובעל פוטנציאל הצלחה גבוה משמעותית מכל מה שקיים כיום בשוק הרפואי, והוא צפוי להיות גם זול יותר משאר הטיפולים המקובלים - מאות שקלים במקום עשרות אלפים לכל טיפול.

תרומה של 750 שקל לחברה באתר גיוס ההמונים הישראל headstart מבטיחה טיפול פוריות בעזרת האביזר החדשני כאשר הוא יגיע לשלב הניסויים הקליניים, בתוך מספר חודשים מהיום.