בדיקת "גלובס": 3 טאבלטים מובילים מבוססי ווינדוס

"גלובס" בדק שלושה טאבלטי ווינדוס עם מסכי מגע, המגיעים עם מקלדת: הדגם של HP היה הטוב בבדיקה, בשל השילוב בין השימושיות לבין המחיר

רוב הצרכנים שמבקשים לקנות טאבלט, מתלבטים בין אייפד לטאבלט אנדרואיד. אלא שבשוק קיימת אפשרות שלישית עם יתרונות לא מעטים - טאבלטים של יצרניות שונות, המבוססים על מערכת ההפעלה האחרונה של מיקרוסופט - ווינדוס 8.1. מערכת זו תוכננה לעולם מסכי המגע והטאבלטים, והיתרון שלה הוא שהיא מציעה חוויה דומה לזו של המחשב הביתי, עם אופיס מלא ועם אפשרות להתקין כל תוכנה מבלי להסתפק רק באפליקציות. החיסרון: יש לה מגוון מצומצם של אפליקציות, מה שהופך אותה לפחות אטרקטיבית.

"גלובס" בדק שלושה טאבלטים עם ווינדוס 8.1, שלושתם היברידיים - כלומר, כוללים מסך מגע ומקלדת, ומחיריהם נעים מ-2,000 שקל עד 3,600 שקל: Pavilion X2 של HP עם מסך בגודל 10.1 אינץ', ו-miix 2 של לנובו וטרנספורמר בוק T200T של אסוס עם מסך בגודל 11.6 אינץ'. חשוב לציין שכל הדגמים כוללים מסך מגע, כי מדובר בטאבלט המיועד בראש ובראשונה לשימוש ללא מקלדת.

כל אחת מהחברות - HP, אסוס ולנובו - מציגה גישה שונה. הטאבלט של לנובו, miix 2, מנסה להיות יותר לפטופ מאשר טאבלט, ולכן החומרה שלו חזקה יותר משאר הדגמים שנבדקו והמחיר בהתאם. המסך גדול, בדומה ל-T200 של אסוס, מה שאולי מאפשר לעבוד איתו בקלות בתור לפטופ, אבל המשקל וגודל המסך, פחות נוחים לעבודה בתור טאבלט. זו גם הסיבה שהעדפנו את X2 של HP. המסך אמנם קטן יותר, אבל הוא נוח לאחיזה, המקלדת קטנה ודקה והמשקל סביר (590 גרם).

החיסרון של X2 הוא שלא ניתן להניחו על הברכיים עם המקלדת ולעבוד איתו כמחשב, בניגוד למתחריו. מבחינת תנאי אחריות, חברת אסוס מציעה 3 שנים אחריות, כולל איסוף והחזרה מבית הלקוח. את אותם תנאי אחריות גם מקבלים לקוחות HP. לעומת זאת, בלנובו מציעים אחריות לשנה, כולל איסוף מהבית. הדגם של HP מגיע עם תוכנות אופיס לשנה חינם, ואילו לקוחות לנובו ואסוס ייאלצו לרכוש את התוכנות במאות שקלים.

קונים פחות טאבלטים

טאבלטים היא קטגוריה שממשיכה להתבסס בשוק המקומי והעולמי, אולם המכירות בעולם ב-2014 היו נמוכות מב-2013.

על-פי נתונים של חברת המחקר IDC, שוק הטאבלטים יסתיים השנה בגידול של 7.2% לעומת שנת 2013. בשנה שעברה השוק צמח ב-52.5% בהשוואה ל-2012. הסיבה לירידה במכירות היא שטאבלטים ישנים פשוט עובדים טוב והמשתמשים לא צריכים לרוץ כל שנה להחליף אותם.

כאמור, השוק נשלט על-ידי טאבלטים מבוססי אנדרואיד (סמסונג, LG, סוני ואסוס) וכמובן ע"י האייפד של אפל. נתונים של IDC לרבעון השלישי של השנה, מראים שאנדרואיד החזיקה 68% מהשוק, בעוד שאפל תפסה 27%. השחקנית השלישית - מערכת ההפעלה ווינדוס 8 של מיקרוסופט - מחזיקה בשלב זה רק בכ-5% מנתח השוק.

HP, Pavilion X2 - קל ולא יקר

מסך: HP מציעה טאבלט היברידי עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ' ברזולוציה של 1280 על 800 פיקסלים ובאיכות טובה. גודל המסך של ה-Pavilion X2 הוא האידיאלי לטעמנו. מדובר במסך שנוח להחזיק בידיים כאשר עובדים במצב טאבלט ורוצים לראות סרט בנוחות במיטה וגם כאשר רוצים לכתוב מסמך ומשתמשים במקלדת.

חומרה: ה-X2 מגיע עם מעבד ארבע ליבות של אינטל מסוג אטום מדגם Z3736 במהירות 1.33 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 ג'יגה, כולל אופציה להרחבה באמצעות כרטיס.

בדומה לדגם של אסוס, הנתונים מספקים לצורכי טאבלט ועבודה על מעבד תמלילים או דפדפן. המקלדת ומשטח העכבר סבירים לשימוש מבחינת הנוחות שהם מספקים. המקלדת כוללת כניסת USB 2.0 ומיקרו HDMI.

עיצוב ומידות: ב-HP הלכו על עיצוב שונה מדגמים אחרים שנמצאים בשוק. המקלדת המתחברת לטאבלט כוללת מעין זנב מלבני עם מגנט, המתחבר למסך ומאפשר לעבוד איתו בתצורת לפטופ (ישנו חיבור פיזי בין המסך למקלדת). בעוד שמדובר בעיצוב יפה וקל משקל (הטאבלט והמקלדת שוקלים ביחד 920 גרם), לא ניתן להניח בצורה כזו את הטאבלט עם המקלדת על הברכיים, במטרה לעבוד איתו בתצורת לפטופ.

הטאבלט קל - 590 גרם, והמסגרת העבה שלו מגדילה את המסך בגלל הרמקולים המספקים צליל בינוני.

בשורה התחתונה: ה-Pavilion X2 הוא טאבלט היברידי שמצליח להיות טאבלט טוב ולהציע כבונוס גם מקלדת.

אסוס, טרנספורמר בוק T200T - מסך גדול ומקלדת נוחה

מסך: הטרנספורמר בוק T200T כולל מסך מגע בגודל 11.6 אינץ' עם מסגרת יחסית גדולה שקצת פוגעת בעיצוב שלו. המסך מגיע ברזולוציה של 1366 על 768 פיקסלים, והתוצאה היא בסך הכול איכות תמונה טובה.

חומרה: כטאבלט, הביצועים של ה-T200T מספקים, אבל כשמסתכלים עליו גם כלפטופ, מהירות התגובה לפעמים קצת איטית והמחשב מגמגם לעיתים קרובות.

המעבד הוא של אינטל מסוג אטום מרובע ליבות דגם Z3775 במהירות 1.46 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 ג'יגה (אפשר להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס). בתור טאבלט הנתונים מספקים, אך כלפטופ, הנתונים בינוניים. הרמקולים בינוניים אבל עושים את העבודה.

המקלדת כוללת חיבור LAN ושתי כניסות USB מתקן 2.0 ו-3.0 וגם מיקרו HDMI.

עיצוב ומידות: ה-T200T נראה לא רע, כשגב הכמשיר בצבע כחול. המקלדת קצת קטנה, אבל בהחלט מאפשרת הקלדה נוחה. משטח העכבר מאפשר שליטה במחוות ותפעול סביר מאוד.

הטאבלט כבד ושוקל 780 גרם, ובגלל גודל המסך הוא רחב. המשקל ביחד עם המקלדת עומד על 1.5 ק"ג.

בשורה התחתונה: ה-T200T הוא מוצר היברידי קלאסי. הוא נותן חוויית טאבלט סבירה וניתן לעבוד איתו גם כלפטופ, כאשר רמת המחיר נשמרת עדיין על גבול של תמחור הגיוני.

לנובו, Miix 2 - חומרה חזקה, משקל כבד

מסך: ה-Miix 2 הוא טאבלט היברידי, המגיע עם מסך מגע בגודל 11.6 אינץ' באיכות טובה ברזולוציית Full HD, רק שלטעמנו התאורה האחורית לא תמיד מספקת. החיסרון במסך שהזווית שלו קבועה, ולא ניתן להזיז אותה אחורה וקדימה.

חומרה: החומרה יחסית גבוהה: מעבד i5 של אינטל במהירות 1.6 ג'יגה הרץ עם 4 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 256 ג'יגה מסוג SSD (טכנולוגיה המאפשרת ביצועים מהירים). בפועל, משהו במחשב הזה גורם לו לפעמים לגמגם ולא תמיד מהירות התגובה מספיק טובה. על-גבי הטאבלט מורכבים רמקולים המספקים ביצועים נמוכים. כאשר מרכיבים את המסך על תחנת העגינה, מקבלים רמקולים נוספים של חברת JBL, שעושים עבודה מעט יותר טובה.

עוד אפשר למצוא כאן: מצלמה קדמית לשיחות וידיאו, קורא כרטיסי זיכרון (מיקרו SD) ושתי כניסות USB ומיקרו HDMI על גבי תחנת העגינה.

עיצוב ומידות: ה-Miix 2 הוא טאבלט היברידי המגיע עם מקלדת נוחה לשימוש (ללא תאורה אחורית) ומשטח עכבר קטן שלא ממש אהבנו. את המסך ניתן לשלוף בקלות מהמקלדת ולעבוד רק איתו. המסך קצת גדול ועם מסגרת יחסית עבה, אבל עדיין בגבול הסביר. המשקל כבד - 800 גרם, וביחד עם המקלדת - 1.4 ק"ג.

בשורה התחתונה: כטאבלט, ה-Miix 2 לא מוצלח כי הוא כבד וגדול. מצד שני, כאשר הוא מתחבר לתחנת העגינה/מקלדת שלו, הוא הופך ללפטופ קומפקטי.

מה מציעים טאבלטים היברידיים
 מה מציעים טאבלטים היברידיים