כך פספסה יורוקום חוזה ענק ליבוא מכשירי סמסונג

יורוקום ניהלה מגעים עם סמסונג העולמית ליבוא מכשירי הסלולר שלה - אך העסקה לא יצאה לפועל ■ פעילות סמסונג מוערכת בכ-180 מיליון שקל ■ כעת, יורוקום מנהלת מו"מ עם לנובו להבאת מכשירי הסלולר שלה ■ לנובו מחזיקה גם במותג מוטורולה

הטלטלה שעברה סקיילקס (סאני) בשנה האחרונה עם חברת סמסונג העולמית, אומנם הסתיימה בצורה טובה לשני הצדדים, אבל מתברר שהסוף היה יכול להיות שונה לגמרי. חברת יורוקום , יבואנית מכשירי הסלולר של מיקרוסופט (לשעבר נוקיה) ו-ZTE, הייתה קרובה מאוד להפוך ליבואנית של מכשירי הסלולר מבית סמסונג.

העסקה הייתה כל כך קרובה, עד שלפי גורמים בענף, ביורוקום כבר התגאו שהם הולכים להפוך לאחת הייבואניות הגדולות בענף. שווי פעילות יבוא המכשירים של סמסונג מעורך ב-130 עד 181 מיליון שקל, על-פי הערכת שווי שפרסמה סקיילקס בחודש שעבר.

הסיבה לשינוי בהסכמי היבוא בין סקיילקס לסמסונג, התרחשה בחודש יוני האחרון. סקיילקס הייתה חייבת סכום כסף גדול לסמסונג, עבור הזיכיון לייבוא מכשירי הסלולר, הטאבלטים והמחשוב הלביש של החברה הדרום קוריאנית. סקיילקס לא הצליחה לגייס את הכספים, כך שסמסונג החלה לנהל משא ומתן עם ייבואנים אחרים בענף, כאשר יורוקום היא זו שהגיעה לשלב הגמר. העסקה הייתה סגורה וכל מה שנשאר הוא יום בודד לתום הזיכיון של סקיילקס. אולם סקייקלס, בראשות יעקב לוקסנבורג (לוקסי), המחזיק באג"ח החברה באמצעות חברת לפידות, הצליחה ברגע האחרון לגייס את הסכום ולייצב את עצמה.

יורוקום לא התייאשה ממציאת זיכיון חדש, כאשר ממידע שהגיע ל"גלובס", היא מנהלת כבר תקופה ארוכה משא ומתן עם נציגות לנובו הסינית. ככל הנראה, אם המשא ומתן ייצלח, יורוקום תהפוך בשנת 2015 לייבואנית מכשירי הסלולר של לנובו או תחת המותג מוטורולה, אותה רכשה החברה הסינית מגוגל בשנה האחרונה, בעסקה בשווי 2.9 מיליארד דולר.

מיורוקום, מסמסונג ישראל ולונובו ישראל לא נמסרו תגובות.