בזק תספק שירותים למערכת הביטחון ב-100 מיליון שקל

להסכם עם בזק לא קדם הליך של מכרז, שכן אין בכוחן של חברות תקשורת אחרות להעמיד לרשות מערכת הביטחון ולצה"ל את תשתיות התקשורת ופריסתן בהיקף המוצע בידי בזק

חברת בזק תספק למשרד הביטחון ולצה"ל שירותי תשתית וטלפוניה בשנים 2015 ו-2016 כך על פי הסכם שנחתם ביניהם היום (ד'). היקף ההסכם כ-100 מיליון שקל. במשרד הביטחון אומרים כי במסגרת הסיכומים עם בזק, החברה תספק לו ולצה"ל קווי מידע, שירותי תקשורת מתקדמים ועוד. להסכם עם בזק לא קדם הליך של מכרז, שכן אין בכוחן של חברות תקשורת אחרות להעמיד לרשות מערכת הביטחון ולצה"ל את תשתיות התקשורת ופריסתן בהיקף המוצע בידי בזק.

עם זאת, במערכת הביטחון הסבירו כי בשנים האחרונות ובזכות כניסתן של מתחרות חדשות בתחום התקשורת והטלפוניה- הוצאו פעילויות בתחום למכרז בקרב חברות אחרות, במטרה להוזיל עלויות.

במשרד הביטחון אמרו עוד כי כניסתן לשימוש של טכנולוגיות חדשות והוצאה משירות של שירותי תקשורת מתיישנים - אפשרו לו לנהל עם בזק משא ומתן למען עדכון הסכם ההתקשרות איתה תוך שיפור של תנאי ההתקשרות עם החברה. זאת, בין השאר תוך חיסכון שהוערך במיליוני שקלים בשנה.

לדברי אליעזר (איקו) חסון, סגן בכיר לראש מינהל הרכש במשרד הביטחון התמורות שעובר שוק התקשורת בארץ ובעולם בשנים האחרונות - מאפשרות למערכת הביטחון לקבל מספקיות השירות שלה שלה שירותים מתקדמים יותר בפחות כסף: "ההסכם החדש עם בזק יהווה עוגן משמעותי למהפכת הטלקומוניקציה שמערכת הביטחון תעבור בשנים הבאות", אמר.