סלינגר מעניקה לאי.די.בי עוד שנה למכירת כלל ביטוח

ללא עסקה, המימוש ייעשה במספר שלבים שיימשכו על פני כשנתיים וייפרסו לעד 6 פעימות

המפקחת על הביטוח באוצר, דורית סלינגר, משנה את לוח הזמנים להעברת השליטה בכלל ביטוח .

היום (ד') דיווחה אי.די.בי פתוח כי תזכה בארכה של שנה (עד סוף 2015) למציאת רוכש למניות השליטה בקבוצת הביטוח, ואם לא תעמוד בכך, תידרש למכור את השליטה בפרק זמן שעשוי להימשך עד שנתיים נוספות. בכך, סלינגר מסירה מעל סדר היום את איום מכירת השליטה בכלל ביטוח בכפיה בבורסה.

הפיקוח על הביטוח מינה נאמן למניות השליטה של אי.די.בי בכלל ביטוח (משה טרי) באוגוסט 2013, ודרש מבעליה לקבל בחזרה את זכויות השליטה בה או למצוא קונה למניות עד סוף 2014. עתה קובעת סלינגר שאי.די.בי פתוח תתקשר עם בנק השקעות שיאושר על ידי הנאמן לצורך המכירה, וכי עליה לאשר מתווה מכירה שיוסכם עם טרי עד סוף יוני 2015, ולחתום על הסכם המכירה עד סוף אותה שנה.

אם החברה תחתום על הסכם למכירת השליטה עד למועד זה - גם אם יהיה מדובר באחד מבעלי השליטה הנוכחיים (אלשטיין או בן משה) - יותר לרוכש הפוטנציאלי להשלים את הליך קבלת אישור האוצר עד לסוף יוני 2016. אם אי.די.בי לא תעמוד בלוח הזמנים היא תידרש לממש את מניות השליטה בכלל ביטוח שיהיו בידה.

המימוש ייעשה במספר שלבים שיימשכו על פני כשנתיים וייפרסו לעד 6 פעימות (כך שהמניות לא ימכרו במכה אחת, מה שהיה עלול לפגוע בשוויין). גרעין השליטה המינימלי בכלל ביטוח עומד על 30% מהמניות, אי.די.בי מחזיקה כיום ב-55% ממניות קבוצת הביטוח.