סין: 35 הרוגים ו-42 פצועים בחגיגות השנה האזרחית

על-פי דיווחים, הסיבה לאירוע היא כנראה שטרות כסף מזוייפים שהושלכו לרחוב וגרמו להסתערות ההמון ■ יותר מ-42 פצועים פונו לבית-החולים על-ידי כוחות גדולים שהגיעו לזירה

שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב
שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב

אסון בסין: לפחות 35 בני אדם נרמסו למוות ו-48 נוספים נפצעו אמש (ד') במהלך חגיגות השנה החדשה בכיכר מרכזית בשנחאי. התקשורת הסינית מדווחת כי רבים מהפצועים וההרוגים היו סטודנטים ואף ילדים קטנים.

בכיר בממשל הסיני אמר לכלי תקשורת במדינה כי הדוחק הרב בכיכר המרכזית גרם למנוסת הבהלה, אך על פי דיווחים המהומה נגרמה לאחר שקופונים שנראו כמו שטרות כסף נזרקו לרחוב מחלון בניין סמוך. עד ראייה סיפר כי כשראו האנשים בכיכר את הכסף נזרק לרחוב פרצה מהומה כשרבים הסתערו בניסיון להגיע לשטרות, דבר שהוביל לפצועים והרוגים.

צוותי הצלה גדולים הוזעקו למקום על מנת לסייע בפינוי הפצועים ובגופות ההרוגים ועשרות שוטרים הגיעו למקום מאחר ואלפי תיירים המשיכו להגיע לאתר הפופולרי, בו ניצב פסלו של ראש העיר הקומוניסטי הראשון של שנחאי. כמו כן משטרת שנחאי נאלצה להקצות כוחות רבים לשמירה על כניסת בית החולים אליו פונו הפצועים באירוע, כשמשפחות הפצועים ניסו בכוח להיכנס לבניין. ראש עיריית שנגחאי הגיע אף הוא לבית החולים וביקר את הפצועים הרבים שפונו.

בתמונות שפרסמה התקשורת הסינית מהאירוע נראו אנשים מנסים לבצע החייאה בפצועים ואף גופות פזורות. "היינו בתחתית גרם מדרגות כאשר ההמון הגיע מלמעלה ורמס אותנו בדרכו למטה", סיפר אחד הפצועים. "כל האנשים שניסו כמוני לעלות למעלה, נרמסו".

עדת ראייה נוספת אמרה שהרימה את השטרות מהרצפה אך השליכה אותם הצידה ברגע שראתה כי הם מזויפים. "זה פשוט אכזרי. אנשים לידינו כבר נפלו על הרצפה אבל אחרים פשוט המשיכו לדרוך עליהם", סיפרה.

עשרות מקרובי המשפחה של הפצועים נאספו בלובי בית החולים והביעו תסכול מכך שטרם הגיעו חדשות על קרוביהם ועל כך שכוחות משטרה מנעו מהם להיכנס אל תוך בית החולים עצמו. "משפחות רבות ביקשו להיכנס פנימה כדי לקבל רשימה של כל הפצועים, אבל אף אחד לא התייחס אלינו", סיפרה קרובת משפחה. "שעות עברו, אבל אף אחד לא נותן לנו מידע".

הממשל בשנגחאי הודיע כי החל בחקירת האירוע. נשיא המדינה העביר הוראה לכלל המחוזות לדאוג כי מקרה כזה לא ישנה במקום אחר.בשבוע שעבר דיווחה התקשורת המקומית כי הספירה לאחור המסורתית שלרוב מושכת אליה כ-300 אלף בני אדם, בוטלה בשל בעיות שמירה על הסדר והסכנות הבטיחותיות שבהתקהלות שכזו.