"אפל משקרת ללקוחותיה - ה-iOS תופסת 23% מנפח האחסון"

התובעים הייצוגיים, שדורשים מיליוני דולרים בשם כלל הלקוחות, טוענים כי אפל מסתירה מידע מלקוחותיה בדבר מקום האחסון במערכת ההפעלה IOS8, במטרה לגרום להם לרכוש מקום אחסון בשירותי הענן iCloud

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה אתמול (ד') בקליפורניה נגד יצרנית האייפון והאייפד אפל, על כך שהיא מסתירה מידע מלקוחותיה בדבר מקום האחסון במערכת ההפעלה iOS 8, במטרה לגרום להם לרכוש מקום אחסון בשירותי הענן של החברה, iCloud.

לטענת שני התובעים, מערכת ההפעלה iOS תופסת 23% מנפח האחסון במכשירי החברה, וכך "מכריחה" את המשתמשים להרחיב בתשלום את האחסון בענן שלהם.

נציין כי ההרשמה ל-iCloud של אפל ושימוש בנפח אחסון של 5 ג'יגה בחודש שמגיע בברירת המחדל אינם כרוכים בתשלום, אך לרוב המשתמשים זה לא מספיק, והם "נאלצים" לרכוש עוד מקום אחסון.

כך, נפח אחסון של 20 ג'יגה עולה 99 סנט לחודש, 200 ג'יגה עולה 3.99 דולר לחודש, 500 ג'יגה עולה 9.99 דולר לחודש, וטרה (1,000 ג'יגה) עולה 19.99 דולר לחודש.

התובעים, שהגישו אתמול את התביעה הייצוגית נגד אפל בבית משפט פדרלי בקליפורניה ודורשים מיליוני דולרים לכלל הלקוחות, טוענים כי מקום האחסון שאפל טוענת שהיא נותנת ללקוחותיה נמוך בהרבה ממה שבאמת נגיש למשתמשים.

אפל מכרה 10 מיליון מכשירי אייפון 6 ו-6 פלוס בסוף השבוע הראשון להשקתם, אך המכירות נעצרו לזמן מה לאחר תקלה שהתגלתה במערכת ההפעלה שניתקה משתמשים מהרשת. גם פתיחת האייפון בטביעת אצבע לא עבדה לאחר עדכון גרסת ה-IOS, והיא אף גרמה לאפליקציות רבות לקרוס. אפל התנצלה על התקלה ושיחררה עדכון גרסה למערכת ההפעלה.