סטארט-אפ ישראלי בשבוע: פלסטר שמכיל חומר חיטוי

Aid-Tec: "המוצר נראה כמו פלסטר. כשמקלפים את הסטריפ, רואים קפסולה ובתוכה יש חומר חיטוי. לוחצים עליה, והיא נבקעת, החומר נשפך על מרכז הפד, ואז מסירים את כל היחידה הזו - והפלסטר כולו הופך להיות פעיל בחומר"

 ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

הרקע: "הרעיון נבע ממצוקה שלי כאמא בגינה עם הילדים", אומרת שרון אדוני, שעבדה שנים רבות בתחום של יבוא ושיווק ציוד רפואי ותרופות בישראל וכיום מתגוררת בארה"ב. הם נפצעים כל הזמן, וכל פעם חיפשתי פלסטר, יוד, רציתי לחטא. אמרתי - איך אין מוצר שהוא ביחד? ממש מזה עלה הרעיון".

השוק: כאשר ילדים נפצעים, נהוג קודם כל לחטא את הפצע באמצעות יוד או פולידין, ואחר כך להניח פלסטר, אולם רק אנשים מעטים מסתובבים עם כל הערכה הזו מחוץ לבית. מספר חברות כבר זיהו את ההזדמנות בשוק, ויצרו פלסטר שחלקו שבא במגע עם הפצע, מושרה בתוך חומר חיטוי יבש ודביק.

"המוצר הזה הוא יקר, והחומר מתחיל להתיישן ברגע שמייצרים את הפלסטר, והרי מוצרים כאלה שוכבים בארון במשך שנים לפני השימוש. לא הגיוני שיהיה להם תאריך תפוגה קצר. כיום המוצרים הללו כנראה לא כל כך אפקטיביים. עובדה היא שהם לא כבשו את השוק", אומרת שרון אדוני מחברת Aid-Tec.

המוצר: הרעיון הדי-פשוט-בעצם של אדוני היה ליצור בתוך הפלסטר קפסולה של חומר פעיל, שהיא אטומה עד שמגיע הרגע להשתמש בה.

"המוצר נראה כמו פלסטר. כשמקלפים את הסטריפ, רואים קפסולה ובתוכה יש את החומר. לוחצים עליה והיא נבקעת, החומר נשפך על מרכז הפד ואז מסירים את כל היחידה הזו. הפלסטר כולו הופך להיות פעיל בחומר שעד כה הוחזק בתנאים אטומים. כשחשבתי על הרעיון הייתי בטוחה שאגלה שיש דבר כזה, אבל הסתבר שאין ורשמתי מיד פטנט".

- איך לא חשבו על זה קודם?

"עצם המחשבה על מוצר כזה היא אולי פשוטה, אם כי לא ראיתי בעבר שום דבר דומה. מה שבטוח הוא שכדי לתכנן מוצר כזה כך שיהיה עמיד, איכותי וזול כך שאנשים ירכשו אותו בבית המרקחת מול ברירה של חבילת פלסטרים וחבילת יוד, זה כבר אתגר מאוד גדול. הפיתוח ותכנון הייצור לרמה תעשייתית ארכו כמעט חמש שנים.

"לא באתי עם מיליונים, אז בתחילת הדרך פניתי אל החברות הגדולות, במחשבה פשוט למכור להן את הרעיון או ליצור איתן שותפות. אלא שאל החברות הגדולות באים 80 איש ביום והם לא אוהבים לפעול על בסיס רעיון בלבד. הבנתי שעד שלא אייצר את המוצר ואראה שהוא עובד ושאפשר גם לייצר אותו בזול, הם לא ירצו לשמוע על זה".

הביקורת של החברות, היא אומרת, היתה שהמוצר יהיה מאוד יקר ולא יוכל להתחרות מבחינת ביצועים ונוחות בפלסטר מושרה באנטיביוטיקה. "אבל האנשים ה'רגילים' התאהבו בזה. הם היו בטוחים שזה פשוט יהיה יקר וכששמעו בכמה אני רוצה למכור את זה, הם התלהבו מאוד".

שלב בפעילות: אדוני התקשרה עם מפעל בארה"ב וכבר יכולה לייצר את הפלסטר בעלות של 6 דולר לחבילה, ממש כמו מחירו של הפלסטר המתחרה, המושרה בחומר. המוצר המוביל הוא מוצר עם קפסולת אנטיביוטיקה. מוצרים נוספים בפיתוח מתקדם הם מוצרים עם חומר מעודד קרישה, לעצור דימומים.

"אנחנו כבר בפגישות משמעותיות עם כל רשתות הפארם הגדולות בארצות הברית ובתחילת 2015 מקווים להיות על המדפים".

- חזרתם גם אל החברות הגדולות?

"היום זה בוודאי יותר מעניין אותן. יש שיחות על אפשרות של ייצור המוצר שלנו כמותג פרטי עבורן. יש בנו הרבה התעניינות ואנחנו צריכים להגדיל את קו הייצור".

משקיעים: "המשקיע הראשון שלי היה יעקב חי, יו"ר קבוצת הנדל"ן והנפט גלוב. הוא לא מתחום המדיקל, למרות שיש לו פה ושם השקעות בתחום הזה. הכרתי אותו דרך מישהו שהכיר מישהו, ובתחילה מנהל העסקים שלו לא רצה אותי ועקפתי אותו. ככה עושים את זה, לא?". עד היום הושקעו בחברה כ-2 מיליון דולר.

השלב הבא: "במוצר שלנו אפשר לשים כל חומר - משחה נגד יבלות, כוויות וכל מה שצריך, וגם שתי קפסולות".