הדולר היציג התחזק ב-1.1% ל-3.963 שקלים; האירו נחלש

האירו היציג נחלש בכ-0.1% ל-4.713 שקלים ■ יוסי פרנק: "אנחנו עדים למשחק פינג פונג בשוק המט"ח; מי שלא הבין עד היום שהעולם הולך לקראת דולר חזק, חש זאת היטב היום"

כסף שטרות דולרים יין לישט יורו   / צלם: thinkstock
כסף שטרות דולרים יין לישט יורו / צלם: thinkstock

הדולר היציג התחזק היום (ב') מול המטבעות המרכזיים בעולם, ובהם השקל. מול המטבע המקומי התחזק הדולר בשיעור של כ-1.1% ושערו היציג נקבע על 3.963 שקלים. בעולם, האירו נופל היום לשפל של 9 שנים ונסחר מול הדולר בשער נמוך מ-1.2 דולרים לאירו. מול השקל האירו היציג נחלש בכ-0.1% ונקבע על 4.713 שקלים.

יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, אמר היום ל"גלובס", כי "בשבועיים האחרונים היינו עדים למשחק פינג פונג בשוק המט"ח המקומי, כאשר ברמות הגבוהות ראינו כבר מספר גופים גדולים שהחלו להמר לטובת השקל. מי שלא הבין עד היום שהעולם הולך לקראת דולר חזק, חש זאת היטב על בשרו היום וההתחזקות שלו בשעות האחרונות זה "הודות" לגופים גדולים שלקחו סטופלוסים וסגרו פוזיציות. המשך התחזקות הדולר בעולם תביא בהמשך לפריצת רמת 4 שקלים לדולר".

"הצפי הוא להמשך העלייה של הדולר-שקל, כאשר עלייה במהלך 2015 חזרה מעל רמת 4.1 תסלול את הדרך בהמשך השנה לעבר 4.27 ו-4.36, כך עולה מתוך ניתוח טכני של המגמה בטווח הארוך. עם זאת, כל עוד אנו מתחת לרמת 4.1, ישנה היתכנות לתיקון טכני שעשוי להוביל את הצמד לעבר 3.80", מציינים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

"מה שעשוי לשבש את התרחיש הזה הוא הרעה בסנטימנט בשוק ההון העולמי. אם הבעיות סביב צניחת מחיר הנפט, קריסתה של רוסיה או בעיות החוב בגוש האירו, יגררו את השווקים מטה ויפגעו בתחזית הצמיחה העולמית, המשקיעים צפויים לצמצם את החשיפה שלהם לדולר ולהגביר את אחזקותיהם במטבעות סולידיים יותר, ובראשם הין. כמו כן, אם בנק ישראל יבצע תפנית במדיניות המוניטרית שלו ויתחיל להעלות שוב את הריבית, הדבר יסייע לאושש את השקל".

יוסי אפרתי, מנהל מחלקת השקעות של הכשרה ביטוח, מעריך בסקירה שפרסם כי הריבית בארה"ב תעלה השנה ברבעון השני אם כי עדיין תהיה נמוכה ותיתן רוח גבית לשוק המניות. בישראל נראה את עליית הריבית הראשונה רק לקראת סוף השנה סביב הרבעון האחרון. סיום הדפסת הכסף והמשך שיפור הנתונים בארה"ב כמו גם תחילת עליית ריבית שצפויה שם ברבעון השני תוביל להמשך התחזקותו של הדולר למול המטבעות ברוב השווקים. הדולר שהתחזק מול השקל השנה ימשיך להתחזק אם כי בצורה איטית הרבה יותר ממה שחווינו עד כה כך שהחשיפה לדולר בתיקים צריכה להיות חיובית קלה עד ניטרלית.