בזק למשרד התקשורת: "לא יכולים למכור טלפוניה למתחרים"

מתחרות בזק יוכלו לקנות ממנה קווי אינטרנט ללקוחות וכן יתאפשר לספק טלוויזיה על גבי רשת החברה; באשר לטלפוניה - בזק טוענת כי האופציה הזו לא ישימה ולא ריאלית מבחינתה ■ במשרד התקשורת שוקלים כיצד לפעול

סטלה הנדלר מנכ"לית בזק הגיעה אתמול למשרד התקשורת על מנת להציג את היערכות החברה לקראת אסדרת כללי התחרות בשוק. הפגישה הייתה לא טובה והסתיימה באכזבה מצד משרד התקשורת שקיווה לקבל מבזק תמונה ברורה יותר לגבי היערכות החברה לשוק הסיטונאי ותוכניות מפורטות יותר שיפיגו את חששותיו.

בזק השיבה למשרד שבכל הקשור למוכנותה להקצאת קווי אינטרנט למתחרים היא תעמוד בלוח הזמנים שקבע המשרד, קרי בתוך שלושה חודשים מיום פרסום המדיניות, יוכלו מתחרותיה לקנות ממנה קווי אינטרנט ללקוחות. לגבי שירות המולטיקאסט אשר אמור לאפשר למתחרים לספק טלוויזיה על גבי רשת החברה השיבה בזק שהיא תספק את השירות כפי שדורש משרד התקשורת בתוך חצי שנה מיום פרסום המדיניות.

הבעיה המרכזית היא עם השירות השלישי, הטלפוניה. במסגרת שירות זה אמור המפעיל המתחרה לחכור מבזק גם את שירות הטלפוניה שלה, ולמכור אותו כאילו מדובר בשירות שלו ללקוחותיו. הטלפוניה היא מהות הסכסוך בין משרד התקשורת לבין בזק שמתנגדת שהטלפוניה שלה תהיה חלק מאסדרת התחרות בשוק הקווי. בזק השיבה למשרד התקשורת בפגישה אתמול שהיא לא מתכוונת לספק את הטלפוניה למתחרותיה משום שהאופציה הזו לא ישימה ולא ריאלית מבחינתה.

בזק ומשרד התקשורת חלוקים סביב הישימות בעוד שהמשרד טוען שהחברה יכולה להקצות את הטלפוניה שלה למתחרים והיא טוענת שפעולה כזו למעשה מחייבת אותה להחליף את כל מערכת המיתוג, מה שאומר החלפתה בעלות של מאות מיליוני שקלים על פני שנתיים. כאמור, השיחה לא הסתיימה בצורה טובה ומשרד התקשורת שוקל כיצד להגיב לתשובות הבלתי מספקות שקיבל מבזק.

נזכיר, כי בזק הגישה בג"צ נגד משרד התקשורת בשל התעריפים שקבע המשרד לעניין חובתה להקצות את הרשת שלה לטובת המתחרים ולעניין הטלפוניה. בג"צ קבע שלעניין התעריפים הוא אינו יכול לדון בפרק הזמן הקצר שיש עד למועד שבו חייב משרד התקשורת את בזק לאפשר את השירות ומכיוון שמדובר בנושא של תעריפים הרי שתחול התחשבנות עתידית בינה ובין המפעילים האחרים בהתאם למה שייקבע ויוסכם בבג"צ.

לעניין שירות הטלפוניה והחכרתו למתחרים, בג"צ הבהיר שיתקיים דיון בעניין לפני המועד שקבע משרד התקשורת להוצאתו לפועל.

בזק סירבה להגיב.