תיק ההשקעות המומלץ של אורי כהן מאינפיניטי

כהן, מנהל תיקי תאגידים ומוסדות, מעריך ששוק המניות יניב תשואה חיובית ב-2015, לצד פדיונות בקרנות ■ "להיצמד למדדי המניות כעוגן להשקעה, ובמספר מניות קטן להחזיק במשקל יתר"

אורי כהן / צילום: תמר מצפי
אורי כהן / צילום: תמר מצפי

עם סיומה של 2014, במבט על השנה שחלפה, אומרים בבית ההשקעות אינפיניטי כי "הירידות החדות בשוק האג"ח מהוות אקורד סיום צורם לשנת השקעות מעניינת ומאתגרת במיוחד".

באינפיניטי מציינים כי החברות בבורסה המקומית הסתייעו בגיוסי ענק בקרנות הנאמנות ותעודות הסל, וכן בסביבת הריבית הנמוכה, כדי לגייס במהלך השנה יותר מ-42 מיליארד שקל.

בנוגע לאירועים האחרונים בארץ ובעולם, שטלטלו בשבועות האחרונים את השווקים, מציין אורי כהן, מנהל תיקי תאגידים ומוסדות באינפיניטי ניהול תיקי השקעות, כי "התפזרות הממשלה ומשבר הנפט ברוסיה, הובילו לקיזוז ניכר ברווחי שנת 2014, אך הותירו סיבה לאופטימיות לגבי 2015".

"הזדמנות מחודשת במדדי התל בונד"

במבט על סביבת המאקרו המקומית, אומר כהן כי "2014 מסתמנת כשנה נטולת אינפלציה, ואנו צופים כי שנת 2015 תסתיים אף היא עמוק מתחת לאמצע יעד האינפלציה של בנק ישראל. מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר צפוי להיות שלילי, לאור הירידה בתעריפי החשמל, המים והדלק, ולמעט השפעה אפשרית של פיחות השקל, קשה להצביע על גורמים אינפלציוניים מהותיים בשנה הקרובה".

עוד לדבריו, "סביבת הריבית צפויה להיוותר נמוכה מאוד בשנה הקרובה, וככל הנראה ללא שינוי במהלך המחצית הראשונה של 2015".

במבט לקראת 2015, אומר כהן כי "אנו סבורים שהירידות החדות במהלך חודש דצמבר באפיק הקונצרני, יצרו הזדמנות השקעה מחודשת במדדי התל-בונד, ובמספר לא מבוטל של סדרות אג"ח ספציפיות". בהתאם לראייה זו, ההמלצה באינפיניטי היא "להשקיע באיגרות חוב בדירוג גבוה, כגון אלו של חברות הביטוח, ולגוון באיגרות בדירוג נמוך יותר, אשר ישמשו 'כמניות' בתיק הסולידי מבחינת רמת הסיכון".

כהן מקצה 30% מתיק ההשקעות שלו לאפיק הקונצרני, ובין הסדרות בהן הוא מזהה פוטנציאל הוא מציין את האג"ח של אינטרנט זהב, אשר "התממשו בחדות בדצמבר, ללא סיבה ממשית נראית לעין", לדבריו.

כהן מסביר כי "תוצאותיה הטובות והיציבות של החברה הנכדה בזק, לצד גיוס החוב שביצעה חברת הבת בי-קום, והחלפת חלק ניכר מסדרה ג' הקצרה בסדרה ד' הארוכה, שיפרו משמעותית את מבנה החוב של כלל הקבוצה.

"לאינטרנט זהב עודף שווי נכסי של למעלה מ-500 מיליון שקל על החזקתה הסחירה בבי-קום", הוא מוסיף, "ולמעלה מ-1.3 מיליארד שקל על פי שוויה הכלכלי של בי-קום. מעבר לכך, מניותיה של אינטרנט זהב נקיות משעבודים, כך שמדובר בהזדמנות השקעה אטרקטיבית במיוחד".

עוד לגבי האפיק הקונצרני, מציין כהן כי "אני ממשיך להמליץ להחזיק בתעודות סל המקנות פיזור ונזילות. מדדי האג"ח המומלצים הם התל-בונד 60, אשר בו סיכון החברות נמוך (למעט אפריקה ישראל), והתל בונד תשואות, שבו קיים פיזור ניכר של חברות אך בפרופיל סיכון גבוה יותר".

ארה"ב ואירופה, ורכיב קטן במזרח

עוד במבט קדימה, באינפיניטי מצפים ל"המשך פדיונות בקרנות הכספיות והסטת כספים לאפיקים בעלי פוטנציאל תשואה סביר", וסבורים כי שוק המניות יניב תשואה חיובית גם ב-2015.

המלצתו של כהן היא "להיצמד למדדי המניות עצמם כעוגן להשקעה, ולבחור מספר מניות מצומצם בהן יש להחזיק במשקל יתר".

באינפיניטי מזהים פוטנציאל בתמחור מניות הבנקים, ובהתאם לכך סבורים כי "יש להחזיק את מגזר הבנקים במשקל יתר". המניה המועדפת במגזר על בית ההשקעות היא זו של דיסקונט, שכן הבנק "נסחר במכפיל הון הנמוך מבין כל הבנקים (0.5), הנובע ממדדי יעילות תפעולית נמוכים".

"מאידך", מוסיפים שם, "חוסר היעילות מציב את הבנק בעמדה שבה פוטנציאל השיפור הוא הגבוה ביותר".

לגבי השקעה במניות בחו"ל, שם את עיקר ההשקעה מנתב כהן לשוקי ארה"ב ואירופה. המלצתו היא החזקה במדדים העיקריים - S&P ונאסד"ק בארה"ב ו-Eurostoxx 600 באירופה, "המקנה חשיפה גם למניות הגדולות במדינות הפריפריה".

"ניתן להשקיע חלק קטן מהתיק גם בשוקי המזרח הרחוק", מוסיף כהן, "במיוחד לאור פתיחת השוק הסיני לזרים וההרחבה הכמותית ביפן".

לגבי רכיב האג"ח הממשלתיות, כהן ממליץ על החזקת רכיב צמוד מדד במח"מ של כ-5 שנים, ואת הרכיב השקלי במח"מ של כ-4 שנים. "מומלץ לתבל את ההשקעה באפיק זה באג"ח ממשלת ישראל צמודה לדולר", הוא מוסיף, "המקנה תשואה שוטפת גבוהה יותר ממקבילתה השקלית, בנוסף לחשיפה לדולר".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

עושה שוק 29.12.14 - אורי כהן
 עושה שוק 29.12.14 - אורי כהן

תיק ההשקעות המומלץ של אורי כהן
 תיק ההשקעות המומלץ של אורי כהן