המפולת במניות הסלולר מערערת את ההסדר בסקיילקס

הסדר החוב כולל המרת חוב למניות והנפקת אג"ח חדשות, והוא גילם טרם הנפילות במניית פרטנר "תספורת" של כרבע מיליארד שקל

יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי

מניות חברות הסלולר המשיכו גם היום (ג') לצנוח בבורסה בת"א. אחרי ירידה של קרוב ל-15% בשלושת ימי המסחר הקודמים ונפילות בשיעור דומה אמש בוול סטריט, נסחרו במהלך היום סלקום ופרטנר בירידות.

הירידה במניית סלקום מהווה בשורה רעה למשקיעים בה, ובראשם בעלת השליטה, קבוצת אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, הנתונה בצרות עסקיות משלה.

אך לירידה במניית פרטנר עלולות להיות השלכות משמעותיות יותר על נושי סקיילקס , החברה חדלת הפירעון שהייתה בעבר בשליטת אילן בן דב, המחזיקה כיום ב-11.4% מהון המניות של פרטנר; הללו מהוות את הבסיס להסדר החוב המתוכנן בחברה.

הסדר החוב כולל המרת חוב למניות והנפקת אג"ח חדשות, והוא גילם טרם הנפילות במניית פרטנר "תספורת" של כרבע מיליארד שקל. חישוב שנעשה לצורך ההסדר, קבע שווי של כ-27.3 שקל למניית פרטנר. כשפורסם מתווה ההסדר, לפני כארבעה חודשים, שווי זה היה דומה למחיר השוק, אולם מאז נחתכה מניית פרטנר בכ-40%, והדבר צפוי להגדיל את התספורת למחזיקי האג"ח הבלתי-מובטחות.

כעת עולה שוני באינטרסים בין מחזיקי סדרות האג"ח השונות. היום התכנסה אסיפת אג"ח י', ועלתה האפשרות להעמדת החוב לפירעון מיידי. נזכיר, שבסך הכול עומד חובה המתואם של סקיילקס למחזיקי האג"ח על למעלה מ-900 מיליון שקל - מחציתו ללא ביטחונות.

במחיר של 27.3 שקל למניית פרטנר, מחזיקי אג"ח י' החזיקו בשיעבוד למניות פרטנר בשווי של מעל 250 מיליון שקל, בעוד החוב כלפיהם היה כ-140 מיליון שקל.

הפער בין הסכומים היה מיועד לעבור למחזיקי הסדרות האחרות כחלק מההסדר, אך כעת, עם הנפילה במניית פרטנר, הפער הזה כמעט נמחק - נכון למסחר היום, מניית פרטנר הגיעה למחיר של כ-16.5 שקל, ושווי המניות לאג"ח י' עומד על כ-152 מיליון שקל בלבד.

מחזיקי אג"ח י' מבקשים למנות את עו"ד עדי פיגל לכונס נכסים למניות המשועבדות, ולהרחיב את סמכות הנציגות שלהם, כך שתוכל למסור לכונס הנכסים את עמדת המחזיקים בנוגע לאופן ועיתוי מימוש המניות הללו. נכון להיום, מנגנון המימוש כורך גם את נציג סדרות האג"ח האחרות.

עדכון למתווה לא פורסם, בינתיים

סקיילקס, אשר קרסה בעקבות מהלכיו של בעל השליטה הקודם בה, אילן בן דב, כבר נשלטת בפועל בידי נושיה, בראשות יעקב לוקסנבורג (לוקסי), שמחזיק באג"ח החברה באמצעות חברת לפידות.

עם השלמת ההסדר תחזיק לפידות בכ-13% מהון המניות של סקיילקס, וברשותה גם אופציה להגדלת ההחזקה ב-20%-30% נוספים מההון, על רקע הערבויות שהעמידה לסקיילקס בשנה החולפת.

מעבר לנושא מניות פרטנר, ההסדר כולל גם הנפקת סדרת אג"ח חדשה של סקיילקס לנושיה, בהיקף של 220 מיליון שקל.

הסדרה תכלול את מלוא יתרת החוב הלא-מובטח לסדרות ד' ו-ו', והיתרה תוקצה לחלק הנותר של החוב הלא-מובטח של סדרות ז', ח', ט' ו-1.

סדרת האג"ח החדשה תהיה צמודה למדד המחירים לצרכן, ותישא ריבית שנתית של 2%. תשלום הריבית יבוצע פעמיים בשנה, ופירעון הקרן יחל ב-2016.

תנאי האג"ח כוללים איסור על החברה לחלק דיבידנד עד לפירעון של 75% מסדרת האג"ח החדשה.

הביטחונות לסדרה זו כוללים, בין היתר, את נכס הנדל"ן של החברה בפ"ת. יתרת החוב הלא-מובטח של סדרות ז', ח', ט' ו-1 תומר להון מניות סקיילקס, כך שלאחר ההסדר יחזיקו סדרות אלה ב-99.9% מההון המונפק.

עד כה סקיילקס לא פרסמה כל עדכון או שינוי במתווה ההסדר, כפי שפורסם בעבר, כך שנראה שמוקד העניין הוא בין מחזיקי האג"ח לבין עצמם.

פרטנר
 פרטנר