התפוצץ המו"מ בין הנהלת כיל לוועד עובדי הברום

ועד העובדים פנה לביה"ד לעבודה בבאר-שבע והודיע כי הוא רואה את עצמו משוחרר מכל התחייבות הנוגעת לתקופת המו"מ - ורואה את עצמו חופשי לפעול בכל האמצעים במסגרת המאבק בתוכניות ההנהלה

סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי
סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי

ועד העובדים בתרכובות ברום של כיל הודיע על פיצוץ המשא-ומתן שהתקיים בשבועות האחרונים בינו לבין הנהלת החברה. המשא-ומתן התקיים על רקע כוונת להחיל תוכנית התייעלות בחברה, הכוללת פיטורים של 144 עובדים.

אמש (ג') פנה ועד העובדים בברום, בראשות אבנר בן-סניור, לבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע והודיע כי הוא רואה את עצמו משוחרר מכל התחייבות הנוגעת לתקופת המו"מ - ורואה את עצמו חופשי לפעול בכל האמצעים במסגרת המאבק בתוכניות ההנהלה.

בית הדין האזורי לבאר-שבע עצר לפני כחודש וחצי את פיטוריהם של 144 מעובדי תרכובות ברום והורה להנהלה ולוועד העובדים לקיים מו"מ בניסיון להשיג הסכמות ליישוב המשבר.

לדברי בן-סניור, הנהלת החברה דחתה את ההצעות שהביא הוועד בניסיון לסיים את המשבר- מה שהוביל לכך שהמו"מ עלה על שרטון: "הצענו להנהלה להימנע מפיטורים של עובדים קבועים וזאת באמצעות צמצום מספר עובדי הקבלן שבהם החברה מסתייעת בתחומי האחזקה, החשמל והמחשוב. בשנת 2014 הנהלת החברה הוציאה 3.5 מיליון שקל על שירותים מקבלנים.

"הצענו לצמצם את ההתקשרויות עם עובדים חיצוניים והרחבת התפקידים של עובדים קבועים. ההצעה שלנו נדחתה. זאת בנוסף לכך שהנהלת החברה מגייסת לעבודה סטודנטים- שימלאו תפקידים המוגדרים לעובדים שמאוגדים במסגרת הסכמים קיבוציים. סמנכ"ל בחברה השמיע במהלך אחד הדיונים אמירות פוגעניות כלפי חברי הוועד וסירב להתנצל. נחזור לבית הדין ונפעל על-פי מה שמתיר לנו החוק".

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע עתיד לקיים דיון על המשבר המתחדש בתרכובות ברום היום בצהריים. זאת, כשברקע גם עובדי מפעלי ים המלח שמקבוצת כיל משבשים את פעילותם במחאה על תוכניות ההתייעלות של הנהלת החברה. בעקבות שיבושים אלה, הודיעה השבוע חיפה כימיקלים כי היא תעצור את פעולות הייצור שלה בשני אתריה, בנגב ובמפרץ חיפה וזאת על רקע מחסור באשלג. מדובר בחומר גלם בסיסי המשמש לתהליכי הייצור בחברה, אך בגלל העיצומים במפעלי ים המלח- לא מועבר לה בצורה סדירה.

מכיל נמסר בתגובה: "הנהלת החברה מביעה אכזבה רבה מהתנהלות וועד העובדים ששוב בחר לנהוג בצורה מתלהמת ולפוצץ את שיחות המו"מ. ההנהלה מצפה שהוועד יקיים שיח ענייני ורצוף במטרה להביא לפתרון המחלוקות ולהתייעלות ההכרחית בחברת תרכובות הברום".