סופרקום רוכשת את Prevision של גיא כרסנטי ב-2.5 מיליון ד'

החברה הנרכשת פועלת בתחום הסייבר, ומספקת פתרונות אבטחה להגנה עבור ממשלות, צבאות וארגונים גדולים

אריה טרבלסי / צילום: איל יצהר
אריה טרבלסי / צילום: איל יצהר

קצת יותר משנה אחרי הרכישה הקודמת שביצעה, מבצעת חברת הטכנולוגיה סופרקום רכישה נוספת. בסוף 2013 רכשה סופרקום חטיבה מחברת און טראק הישראלית תמורת כ-10 מיליון דולר, וגם הפעם מדובר בחברה ישראלית, אך ההיקף הכספי נמוך יותר. סופרקום תשלם עד 2.5 מיליון דולר במזומן תמורת Prevision, חברה העוסקת בתחום הסייבר.

החברה הנרכשת, שהוקמה ומנוהלת על-ידי גיא כרסנטי, ממוקמת בהרצליה לא רחוק ממשרדי סופרקום, ומספקת פתרונות אבטחה להגנה על נכסים אסטרטגיים עבור ממשלות, צבאות וארגונים גדולים, בין היתר עבור תשתיות קריטיות ותחומים כגון תקשורת ופיננסים.

בראיון ל"גלובס" לפני כחודשיים, סיפר המנכ"ל ובעל השליטה בסופרקום, אריה טרבלסי, שהחברה בוחנת אפשרות לבצע רכישה גדולה. מן הסתם, לא מדובר בפרוויז'ן, שרכישתה צפויה להיסגר תוך 60 יום. בקופתה של סופרקום היו בסוף הרבעון השלישי כ-6 מיליון דולר, ונוסף על כך יש לה תשקיף פתוח לגיוס של עד 50 מיליון דולר בוול סטריט.

סופרקום פעילה בתחום ה-EID - תעודות זיהוי ודרכונים חכמים, ובתחום ה-M2M - טכנולוגיות לתקשורת בין מכונות. בחברה מציינים שהרכישה של פרוויז'ן היא חלק מהאסטרטגיה של הצעת פתרונות אבטחה משלימים לבסיס הלקוחות שלה.

"צורכי האבטחה גדלים, וממשלות מחפשות שותפים אמינים שיסייעו להן בסביבה המשתנה במהירות. הניסיון הנרחב שלנו באספקת פתרונות של ביטחון לאומי ממצב אותנו כשותף אמין, ועם התוספות של יכולות פרוויז'ן, נוכל להציע פתרונות סייבר נוספים כחלק מפתרונות האבטחה שלנו", אמר אריה טרבלסי, המנכ"ל ובעל השליטה בסופרקום. הוא ציין שהחברה הנרכשת רווחית ויש לה מרווחים דומים לשל סופרקום.

סופרקום נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה הוא 137 מיליון דולר, אחרי זינוק של יותר מ-1,600% תוך שנתיים. עם זאת, מאז השיא שרשמה בסוף אוקטובר, מנייתה נחלשה ב-27%.