נעילה חיובית בבורסה בת"א; מבטח שמיר זינקה 6.5%

מניות האנרגיה בלטו במסחר לאור התייצבות מחירי הנפט ■ קרן ההשקעות אייפקס, וענקית המזון הסינית ברייטפוד חתמו על הסכם להארכה נוספת של עסקת תנובה ב-3 חודשים

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בעליות ברקע למגמה החיובית בשוקי העולם, על רקע פרסום פרוטוקולי הפד אמש. התאוששות מחירי הנפט תורמת לאווירה החיובית גם במניות האנרגיה בת"א.

מדד תל אביב 100 עלה בשיעור של 0.75% לרמה של 1,290.5 נק', והמעו"ף עלה 0.51% לרמה של 1,469.6 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

אתמול כאמור ננעל המסחר בוול סטריט בעליות של יותר מ-1% ברקע לפרסום פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הפד, מהם עולה כי בכירי הבנק המרכזי לא מאמינים שהאינפלציה הנמוכה תהווה מכשול בפני העלאת שיעורי הריבית. מפני שמחירי הנפט הנמוכים והדולר המתחזק מחלישים את האינפלציה, הפד ככל הנראה יתחיל להעלות את הריבית כאשר האינפלציה עדיין מתחת ליעד של 2%.

מחירי הנפט ממשיכים להתאושש גם היום לאחר שאתמול טיפסו בכ-1.5%. מחיר הנפט מסוג WTI עולה כעת ב-0.7% ונסחר סביב 49 דולר לחבית. הברנט עולה בכ-0.5% ל-51.4 דולר לחבית.

אריאל מזוז, מנכ"ל משותף בקרן הגידור ג'נסיס אמר כי "ב-2014 ראינו את מדד ת"א 75 והיתר נחלשים בצורה לא מידתית. חברות רבות נסחרות שם במכפילים נמוכים ומהוות הזדמנות השקעה, בעיקר אלה שמחלקות דיבידנדים בשיעור גבוה".

טבע הודיעה אתמול על קבלת אישור FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לשיווק גרסה גנרית לתרופת ה-Diovan בארה"ב. תרופת המקור, המשווקת על-ידי חברת נוברטיס, הינה בעלת היקף מכירות שנתי של 1.8 מיליארד דולר.

בתוך כך מנכ"ל טבע ארז ויגודמן אמר אתמול בכנס הבריאות השנתי של גולדמן זאקס בארה"ב כי "העננה של הקופקסון מאפילה על כל הפעילויות שאנחנו עושים בחברה. ב-2015 אנחנו מחויבים להמשך ביצוע תוכנית החיסכון בעלויות, לשיפור הרווחיות בגנריקה תוך השקת מוצרים גנריים חדשים ולהעברת הפורטפוליו לכיוון של מוצרים מורכבים", הבטיח ויגודמן.

מבטח שמיר במוקד. קרן ההשקעות אייפקס, בניהול זהבית כהן, וענקית המזון הסינית ברייטפוד חתמו אתמול על הסכם להארכה נוספת של עסקת תנובה ב-3 חודשים, עד 2 באפריל. בתמורה להארכת ההסכם הוסכם עוד כי שווי תנובה יקובע על 8.6 מיליארד שקל (שווי החברה לפיו נעשתה העסקה במקור).

פרוטליקס דיווחה היום על תוצאות ביניים חיוביות של יעילות ובטיחות מהניסוי הקליני פאזה 2 בתרופת ה- 102-PRX לטיפול במחלת פאברי. לאחר פרסום התוצאות מניית החברה מזנקת ביותר מ-11%.

בנק ההשקעות UBS, מוריד את ההמלצה לבזק מ"קנייה" ל"נייטרלי", וזאת בעקבות אי-הוודאות בשוק מצד הרגולציה. האנליסט רוני בירון כותב בנייר עמדה שפרסם אתמול, כי ייתכן עיכוב בשחרור של בזק מכבלי ההפרדה המבנית, כמו גם עיכוב בעסקת המיזוג עם yes, מה שיוצר אי-ודאות מבחינתו.

מניות הסלולר עדיין במוקד ברקע מלחמת המחירים בענף. נציין את סלקום ופרטנר שחזרו עם פער שלילי מוול סטריט.

מנגד, טבע , נייס ופרוטליקס חזרו עם פערים חיוביים.