עובדי בזק דורשים ליהנות מהרווחיות הגבוהה בחברה

העובדים, שהכריזו על סכסוך עבודה, וההנהלה נכנסו למו"מ על הארכת ההסכם הקיבוצי ■ דורשים אופציות, דרגה נוספת ושיפורים בתנאי הפנסיה, וכן להאריך את רשת הביטחון לפורשים עד 2021 ■ בזק: "יש פערים, אבל נגשר עליהם"

לאחר שהכריזו על סכסוך עבודה, החלו ועד עובדי בזק והנהלת החברה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי מעודכן, וזאת לאחר שהעובדים דרשו להיכנס למו"מ עוד קודם שיסתיים ההסכם הנוכחי וזאת בשל השינויים הצפויים בשוק התקשורת וקביעת מדיניות משרד התקשורת לגבי כללי התחרות בשוק הקווי, מה שקרוי שוק סיטונאי.

כרגע העובדים לא נוקטים בעיצומים ולא משבשים את העבודה, אבל דואגים להעביר את המסר שהם לא יישבו בשקט לאורך זמן. העובדים הציגו את דרישותיהם וההנהלה שחשבה שתוכל להימנע ממו"מ בשלב הזה, ולדחות את הדיון על ההסכם הקיבוצי שמסתיים בסוף 2015 אך ניתן להארכה, מתייצבת עם רשימת דרישות משלה.

העובדים דורשים בראש ובראשונה להאריך את רשת הביטחון לפורשים עד 2021 כך שכל עובד שייאלץ לפרוש יקבל את הפנסיה וכל מה שמגיע לו. כיום פורשים מבזק סדר גודל של כ-200 עובדים מדי שנה ויש להניח שההנהלה תרצה להגדיל את מספרם.

העובדים רואים בשוק הסיטונאי איום על איתנות החברה ורוצים להבטיח מעכשיו שמעמדם לא ייפגע ושיישמר העיקרון שבבזק אין עובדי קבלן שמבצעים עבודות אלא באישור הוועד, וזאת על מנת לשמור על רמת תעסוקה גבוהה ככל שניתן.

בנוסף, העובדים דורשים דרגה נוספת ושיפורים שונים בתנאי הפנסיה של הפורשים ולהנהלת החברה יש השגות על כך משום שמדובר בהרבה מאד כסף, והיא הייתה מעדיפה שעובדים שפורשים יקבלו פיצויים יותר גבוהים על חשבון הפנסיה.

עובדי בזק גם דורשים לקבל אופציות וליהנות מהרווחיות הגבוהה של החברה, שבאה לידי ביטוי בחלוקת הדיבידנדים.

תגובת בזק: "בזק נמצאת בתוך תקופת ההסכם הקיבוצי, ולמרות האופציה הקיימת להארכת ההסכם, החברה נענתה לפניית הוועד, ומקיימת הידברות בנושאים שונים. מטבע הדברים קיימים פערים, כאשר המטרה של שני הצדדים היא לגשר עליהם. החברה מאמינה במערכת יחסי עבודה מאוזנת ופועלת תוך הקשבה לצרכי העובדים, כפי שבאים לידי ביטוי באמצעות יו"ר נציגות העובדים".