חברה שמטפלת בלחץ דם גייסה 17 מיליון דולר

וסקולר דיינמיקס גייסה עד היום כ-30 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי והיא מנוהלת על ידי בוב שטרן, בעבר נשיא של חברה בתחום השבץ שנמכרה לג'ונסון אנד ג'ונסון

ביומד / צילום: רויטרס
ביומד / צילום: רויטרס

תחום הביומד פותח את שנת 2015 ברגל ימין: חברת Vascular Dynamics, שמהווה חלק מהפורטפוליו של קרן ריינבאו, הודיעה היום על גיוס של 17 מיליון דולר, זאת כשבוע לאחר שכיאזמה גייסה 33.5 מיליון דולר.

וסקולר דיינמיקס מפתחת מוצר שמיועד לטיפול בלחץ דם גבוה שאינו נפתר באמצעות תרופות. החברה, בדומה לכל החברות של ריינבאו, מבוססת על רעיון של היזם הסדרתי יוסי גרוס. החברה גייסה עד היום כ-30 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי והיא מנוהלת על ידי בוב שטרן, בעבר נשיא של חברה בתחום השבץ שנמכרה לג'ונסון אנד ג'ונסון.

בסבב הנוכחי השתתפו גם הקרנות Medfocus (מארה"ב), HBM Healthcare Investments (משוויץ) וגורמים נוספים.

המוצר של החברה הוא שתל שמוחדר באמצעות קטטר לעורק המוביל דם למוח ובו מצויים חיישנים המעבירים פקודות למערכת העצבים לווסת את תפוקת הלב.

כאשר פעילותם של החיישנים בעורק נפגעת, המוח מקבל פקודות שגויות שגורמות להעלאה מיותרת של לחץ הדם. השתל של Vascular Dynamics משנה את המבנה הפנימי והמתח בתוך העורק וכתוצאה מכך מעלה את רמת הדיוק של החיישנים ומשפר את ויסות לחץ הדם.

המוצר נמצא בניסויים קליניים בארה"ב ובאירופה. לדברי המנכ"ל שטרן: "מרבית החולים במחקר הציגו תוצאות טובות. אנחנו מאמינים שהגיוס הנוכחי יאפשר לנו לסיים בהצלחה את התוכנית הקלינית באירופה וארה"ב".

ב-2012 נבחרה החברה להיות אחת מתשע חברות שישתתפו בתוכנית פיילוט ייחודית שיזם ה-FDA לבדיקת היתכנות של מוצרים בשלבי פיתוח מוקדמים, לשם עידוד פיתוח מהיר של פתרונות פורצי דרך בתחום המכשור הרפואי.

יצויין כי בשנה שעברה, נכשל ניסוי ענק במוצר מבטיח של חברת מדטרוניק לטיפול בלחץ דם חמור, טכנולוגיה שנרכשה על ידי התאגיד בקרוב למיליארד דולר. הרכישה האירה את חשיבות התחום והכישלון הותיר אותו פנוי, בינתיים, עד שיפתרו הבעיות במוצר שנכשל.