קרדן ישראל מכרה את כל מניותיה בקייט פארמה ב-24 מ' ד'

חברת התרופות לסרטן הונפקה בנאסד"ק לפי כחצי שנה, לפי שווי של כ-600 מ' ד', שגדל מאז פי 5

יוסף גרינפלד / צלם: איל יצהר
יוסף גרינפלד / צלם: איל יצהר

כפי שהבטיחה בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, מימשה חברת קרדן ישראל את כל מניותיה בחברת התרופות לסרטן קייט פארמה, הנסחרת בנאסד"ק. קרדן מכרה אתמול מניות קייט בסכום של 13.7 מיליון דולר, והיא תרשום בגין המכירה רווח של 11 מיליון שקל בדוחות הרבעון הראשון של 2015. זאת לאחר שבחודש שעבר מכרה קרדן ישראל מניות קייט פארמה בהיקף של 10 מיליון דולר, מכירה שבגינה תרשום רווח של 21 מיליון שקל ברבעון הרביעי. ההבדל בגובה הרווח נובע מכך שהחברה כבר שיערכה חלק מהעלייה במניות קייט שנמכרו אמש. בדוחות הרבעון השלישי של 2014 העריכה קרדן ישראל את שווי חלקה בקייט ב-40 מיליון שקל, ורשמה רווח הון של 38 מיליון שקל.

קרדן השקיעה כ-3 מיליון שקל בלבד במניות קייט פארמה, ובחברה האחות שלה ארנו פארמה. קייט פארמה פיתחה תרופה חדשה לסרטן הדם, אשר אמנם נמצאת בשלב ראשוני מאוד של הניסויים הקליניים, אולם השיגה עד כה תוצאות מבטיחות מאוד. החברה הוקמה על-ידי הישראלי לשעבר פרופ' אריה בלדגרין, המשמש גם דירקטור בטבע ומעורב במספר חברות ישראליות. היא הונפקה בנאסד"ק לפי כחצי שנה לפי שווי של כ-600 מיליון דולר, ומאז גדל שוויה פי 5 לכ-3 מיליארד דולר, כשבטווח הזמן הזה הספיקה גם לבצע הנפקה שנייה בהיקף של 216 מיליון דולר.

קרדן מסרה בעבר כי במהלך 2015 תמכור מניות קייט כדי לפרוע אשראי של 25 מיליון שקל, והמניות שמומשו בשבועות האחרונים מותירים בידיה עודף נאה.

עוד מוצר לקייט

קרדן ישראל, הנסחרת בשווי של כרבע מיליארד שקל, היא הרגל היציבה של קבוצת קרדן, הנמצאת בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור. החברה פועלת בתחומי הרכב, הנדל"ן והטכנולוגיות בישראל. זרוע אחרת של הקבוצה, חברת קרדן NV, המתרכזת בפעילות בחו"ל ומנוהלת בידי שוקי אורן, נמצאת בהסדר חוב ענק בהיקף של כ-350 מיליון אירו.

השבוע דיווחה קייט פארמה על הסכם שיתוף פעולה גדול עם ענקית הביוטכנולוגיה אמג'ן. ההסכם נוגע למוצרי ה-CAR-T של קייט לטיפול בסרטנים מסוגים שונים ובראשם סרטני דם. על פי ההסכם, קייט תקבל סכום ראשוני של 60 מיליון דולר, וכן מימון לכל תהליך הפיתוח של המוצרים. נוסף על כך, היא תהיה זכאית לעד 525 מיליון דולר בתשלומי אבני דרך, וכן לתמלוגים גבוהים יחסית מן המוצר הסופי, אם אמג'ן תשווקו.

אתמול הודיעה החברה על הוספת טכנולוגיה חדשה לצנרת המוצרים שלה, אשר כבר החלה בניסוי קליני ראשון ב-NIH, רשות הבריאות האמריקאית. מדובר, כמו במוצרים הקיימים של קייט, בשילוב בין תא T של מערכת החיסון לבין רכיב שיודע לזהות את התא הסרטני ולהתביית עליו.