פרטנר למשרד התקשורת: לשקול מחדש את תנאי מכרז דור 4

(עדכון) - 6 מפעילים יתמודדו במכרז שיחל בשעה 10:00 בבוקר ויימשך עד 16:00 ■ במכרז יתמודדו 6 ממתמודדים - פרטנר, סלקום, פלאפון, גולן טלקום, הוט מובייל ושחקן חדש שרוצה להיכנס לשוק: חזי בצלאל באמצעות 018 אקספון

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

על רקע איומי העובדים בחברות הסלולר הוותיקות מפני תוצאות מדיניות משרד התקשורת שלטענתם עשויה להוביל לפיטורי עובדים, מחר (ב') יתקיים מכרז התדרים המיועדים לתדרי דור רביעי בסלולר.

המכרז ינוהל על ידי מינהל הרכש באגף החשב הכללי במשרד האוצר, כמכרז מקוון והוא ייפתח בשעה 10:00 בבוקר ועשוי להסתיים כבר מחר או שייתכן שידרוש יום נוסף במידה והצדדים ימשיכו להעלות את הצעותיהם.

הבוקר, ברגע האחרון, פנתה חברת פרטנר למשרד התקשורת בבקשה לשקול מחדש את תנאי המכרז. המכרז, לשיטת המפעילים הוותיקים, יוצר הפליה חמורה לטובת גולן טלקום והוט מובייל ומעניק להן הקלות שיאפשרו להן להמשיך עם מבצעי עומק, על מנת "לרסק" את שוק הסלולר.

בפנייה טוענת פרטנר כי אין לאפשר לחברות הסלולר החדשות "הגנת ינוקא" שכן מדובר במפעילים שמאחוריהם עומדים "טייקונים בינלאומיים שלא זקוקים לעזרת הרגולטור הישראלי".

חוויית גלישה משופרת באינטרנט הסלולרי

המכרז אמור לאפשר למפעילים בישראל תדרים חיוניים עד מאד להמשך תפקודם, והוא נדרש כיוון שישראל נמצאת בפיגור גדול מאד אחרי העולם בכל הקשור לדור הרביעי. הקצאת התדרים תאפשר חוויית גלישה משופרת באינטרנט הסלולרי ותסייע למפעילים להתמודד עם הצורך ההולך וגובר של הלקוחות לתקשורת מהירה וזמינה.

במכרז יתמודדו 6 ממתמודדים, שלוש החברות הוותיקות - פרטנר, סלקום ופלאפון, גולן טלקום והוט מובייל, ושחקן חדש שרוצה להיכנס לשוק: חזי בצלאל באמצעות 018 אקספון.

במכרז יוקצו 8 רצועות של 5 מגה הרץ ורצועה אחת של 3 מגה הרץ בתחום ה-1,800 מגה הרץ. המפעילים נדרשים להצגת הון עצמי של 100 מיליון שקלים ולהעמיד ערבות של 10 מיליון שקל. חצי מהסכום של הזכיה יועמד תוך 45 יום במזומן והחצי השני בערבות.

השחקנים גולן טלקום, הוט מובייל ו-018 אקספון, מקבלים יתרון כך שעל כל אחוז חדירה לשוק, יופחתו עד 50 מיליון שקל מהסכום שיציעו.

הסכום הסכום הראשוני במכרז יעמוד על 10 מיליון שקל עבור מגה אחד בודד. כל עשר דקות ייערך סבב שבו המפעילים יעדכנו את הצעותיהם.

סלקום יכולה לקנות 2 רצועות תדרים כשאחת מהן היא של 3 מגה בגלל שיש ברשותה תדרים שמתאימים לדור הרביעי. פרטנר 2 רצועות (מאותה סיבה כנ"ל, פלאפון יכולה לרכוש עד 4 רצועות מפני שאין לה כלל תדרים, וכנ"ל השחקנים החדשים).

מקסימום התדרים לרשת עצמאית הוא לא יותר מ-20 מגה. שני שותפים בשיתוף כשלכל אחד 15 מגה יוכלו לרכוש עד 15 מגה אך בסך הכל לא יוכלו להחזיק יותר מ-25 מגה, מה שאומר שיצטרכו להחזיר 5 מגה. שלושה שותפים יוכלו להחזיק עד 30 מגה. המכרז אמור להסתיים עד השעה ארבע לפנות ערב ובמידה ולא הסתיים המכרז יתחדש למחרת.