WhipClip גייס 16 מיליון דולר לפי 100 מיליון דולר; מרחיב פעילות בישראל

WhipClip הינה אפליקציית מדיה חדשה, המאפשרת לחלוק בזמן אמת ובאופן מיידי קטעי טלוויזיה ברשתות החברתיות

מיזם אפליקציית המדיה החדשה 'WhipClip' של היזמים רון צוקרמן ואורי בירנבאום, גייס 16 מיליון דולר לפי שווי של 100 מיליון דולר. גיוס זה מצטרף לסבב גיוס ראשון של כ-6 מיליון דולר לפי שווי של כ-20 מיליון דולר, שביצעה החברה עם הקמתה בחודש יולי 2014.

WhipClip הינה אפליקציית מדיה חדשה, המאפשרת לחלוק בזמן אמת ובאופן מיידי קטעי טלוויזיה ברשתות החברתיות. בנוסף מאפשרת האפליקציה ליצור קליפים אישיים של תכני וידיאו ולשתף אותם ברשתות החברתיות. WhipClip מציעה מנוע חיפוש, המאפשר איתור תכני טלוויזיה ווידיאו באופן מיידי, באמצעות מילות חיפוש.

בימים אלו נמצאת החברה בשלבי פיתוח של גרסת ביטא ופועלת בשיתוף פעולה עם כלי מדיה מהגדולים בעולם, בהם ABC, CBS והרשת של אופרה ווינפרי.

בין המשקיעים בחברה ניתן למצוא את קרן ההשקעות IVP, קרן Raine המתמחה בהשקעות במדיה, קרן Greycroft, חברת WME בראשות אריה עמנואל, משקיעים פרטיים כגון סטיב בורנשטיין, לשעבר נשיא ESPN ורשת ABC; וסקוטר בראון, מנהל העל של ג'סטין ביבר ואריאנה גרנדה.

WhipClip מנוהלת ממשרדי החברה בלוס אנג'לס ולחברה מרכז פיתוח בהרצליה עם כ-15 מהנדסים ואנשי תוכנה. בעקבות הגיוס האחרון, צופים בחברה צמיחה מואצת במרכז הפיתוח בהרצליה.

צוקרמן ובירנבאום הינם מיזמי ההיי טק הישראלים הבולטים. רון צוקרמן פעיל כיזם וכמשקיע בעשרות חברות היי טק. בין היתר, ייסד וכיהן כיו"ר ומנכ"ל חברת התוכנה סאפיינס הנסחרת בנאסד"ק. בנוסף, ייסד צוקרמן את חברת פרסייס וכיהן כיו"ר החברה עד מכירתה לוריטאס.

אורי בירנבאום פעיל כיזם, משקיע וחבר במועצות מנהלים של חברות היי טק ב-15 השנים האחרונות. בין היתר היה בירנבאום חבר דירקטוריון בחברת Hotbar שנמכרה לחברת Solutions 180.לפני פחות משנה מכרו צוקרמן ובירנבאום, יחד עם יתר שותפיהם, את חברת הסטרימינג RayV ליאהו