נעילה חיובית בבורסות אירופה; בריטניה קרובה לדפלציה

מחירי הנפט ממשיכים לקרוס ולהכביד על השווקים ■ האינפלציה בבריטניה ירדה ל-0.5% בדצמבר ■ בסין פורסם כי העודף המסחרי ירד פחות מהצפי בשל גידול של 10% ביצוא

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות בעקבות ספקולציות לפיהן הבנק המרכזי יכריז על תוכנית אגרסיבית להקלה כמותית. מחירי הנפט ממשיכים לקרוס לכיוון 45 דולר לחבית ומכבידים על סקטור האנרגיה.

מחירי הנפט ממשיכים בצניחה חופשית ואתמול קרסו ביותר מ-5%. היום, חוזה על נפט מסוג "ברנט" יורד בכ-3% לרמה של 46 דולר לחבית וחוזה WTI רושם ירידה של 0.7% ל-45.7 דולר לחבית. אתמול הפחית בנק ההשקעות גולדמן זאקס את תחזיות המחירים של הזהב השחור והנסיך הסעודי המיליארדר אלווליד בן-טלאל, הצהיר כי מחיר הנפט לעולם לא יעלה שוב מעל 100 דולר.

בסין דווח היום כי יבוא הנפט למדינה קפץ בדצמבר ב-19.5% לרמה של 30.4 מיליון טון. בשנת 2014 כולה נרשמה עלייה של 9.5% לרמה של 310 מיליון טון. הסוחרים ממתינים כעת לפרסום נתוני המלאים בארה"ב מחר. הצפי הוא לעלייה של 1.75 מיליון חביות בשבוע החולף.

בבריטניה פורסם היום כי שיעור האינפלציה השנתי ירד ל-0.5% בדצמבר 2014, מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על ירידה לרמה של 0.7% ולאחר שבנובמבר האינפלציה עמדה על 1%.

מניות האנרגיה בלטו במסחר ברקע לקריסת מחירי הנפט. נציין את Royal Dutch Shell ואת Total.

גידול ביצוא הסיני

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ג') במגמה מעורבת ברקע לנעילה שלילית בוול סטריט אתמול ולאור צניחת מחירי הנפט. בסין פורסם נתון חיובי המצביע על שיפור המאזן המסחרי של המדינה.

"צניחה נוספת במחירי הנפט תכביד עוד יותר על השווקים" מציין מיכאל מקארת'י, אסטרטג השקעות ראשי בחברת CMC Markets. "אנו צופים נהירה לנכסים הבטוחים ושיפור בכלכלת סין, עניין שישנה את הפוקוס בשווקים".

בסין פורסם היום המאזן המסחרי שהצביע על קיטון המסחרי לרמה של 49.6 מיליארד דולר לעומת הצפי בשוק שעמד קיטון רחב יותר ל- 48.9 מיליארד דולר. על פי הנתונים, הייצוא צמח בכ-10% בנובמבר בעוד היבוא ירד בכ-2.3%.

מניית CIMB זינקה בחדות לאור דיווחים לפיהם הבנק הסיני מתכנן מיזוג ענק עם שתי חברות פיננסיות אחרות באסיה.