Appoxee הישראלית נמכרה ב-20-25 מיליון ד' לחברת Teradata

הסטארט-אפ הישראלי פיתח כלים להגברת המעורבות בקרב משתמשי אפליקציות ■ על-פי מאגר הנתונים של IVC החברה גייסה עד היום 2.4 מיליון דולר ■ עובדי החברה יישארו בארץ וישמשו כמרכז הפיתוח של Teradata בישראל

אפליקציות / צילום: שאטרסטוק
אפליקציות / צילום: שאטרסטוק

אקזיט ישראלי: חברת הסטארט-אפ Appoxee, שפיתחה כלים להגברת המעורבות בקרב משתמשי אפליקציות, נמכרה לחברת Teradata האמריקאית, הנסחרת בבורסה בארה"ב לפי שווי של 6.5 מיליארד דולר ועוסקת בתחום הבינה העסקית הארגונית. סכום העסקה לא פורסם אך מוערך בסכום של 20-25 מיליון דולר. מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, איתי לוי, אישר את דבר העסקה בבלוג באתר החברה.

אמנם לא מדובר בסכום גבוה מדי, אך על-פי מאגר הנתונים של IVC החברה גייסה עד היום 2.4 מיליון דולר, כך שהמשקיעים נהנים מהחזר גבוה על ההשקעה. בראש המשקיעים עומדת קרן סקייהוק של כפיר מויאל ואסף בן אשר, לצידם של שמות כמו הקרנות לזרוס ו-Oryzn ומשקיעים פרטיים כמו משה ליכטמן ורפי גידרון. בעקבות העסקה, עובדי החברה יישארו בארץ וישמשו כמרכז הפיתוח של Teradata בישראל ויעבדו כחלק מצוות שיווק האפליקציות בחברה.

החברה מספקת, כאמור, סט של כלים ליצירת מעורבות גבוהה יותר בקרב משתמשי מובייל באפליקציות שהורידו למכשירים הניידים שלהם. כך, למשל, אחד ממוצרי החברה מאפשר לשלוח התראות קופצות (Push Notification) או התראות בתוך אפליקציות כדי לעודד שימוש חוזר בהן באמצעות מבצעים או התראות שונות.

כלי אחר הוא היכולת לבנות מעין תיבת דואר בתוך האפליקציה, שאליה יכולים בעלי האפליקציה לשלוח הודעות שונות על עדכון גרסה, באגים, מבצעים ומהלכי מכירות אחרים, כמו גם יכולת לתת משוב למפתח האפליקציה.

כלל ההודעות שיוצאות באמצעות המערכת של Appoxee מטורגטות ומותאמות אישית, כולל שם המשתמש אם קיים, כך שהמעורבות תהיה גבוהה יותר כשהמסר מכוון אישית. כלי נוסף מאפשר המלצה על אפליקציות בתוך אפליקציות אחרות של אותו המפתח.
יתרה מזאת, מציעה החברה גם כלי ניתוח וסטטיסטיקות שמאפשרות להבין טוב יותר את השימוש ומעורבות המשתמשים עם האפליקציות השונות.

תחום האנליטיקס בעולם האפליקציות נחשב חם מאוד ומוביל בטרנד הרכישות של חברות טכנולוגיות פופולריות. כך, למשל, ביולי אשתקד רכשה יאהו ב-200 מיליון דולר את חברת Flurry. בראיון ראשון שנתן ל"גלובס" לפני כשלוש שנים, הסביר לוי את הצורך במוצרים של Appoxee ואמר כי בשוק קיים מספר הולך וגדל של אפליקציות שחלקן מגיעות למכשיר של המשתמש אך לעיתים מדובר בסוג של סטוץ, שבו הוא מוריד, משתמש פעם אחת ושוכח.

"אם אין לך אפליקציה ממש טובה, הסיכויים שלך מאוד קטנים לזכות בתחרות על תשומת הלב של המשתמש", הסביר אז לוי. "לכן, צריך לייצר Engagment נכון עם המשתמשים כדי להחזיר אותם להשתמש באפליקציה".

מאחורי Appoxee, שנקראת על שם דבק אפוקסי לאור הרצון לחבר את המשתמשים לאפליקציה, עומדים שני מייסדים - איתי לוי ואלעד קושניר. בעוד לוי כאמור משמש כמנכ"ל החברה, קושניר עזב את החברה במאי 2013 ומאז מכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת פלייטיקה הישראלית.