עוד אקזיט ישראלי: אינטלינקס נמכרת בכ-67 מיליון דולר

חברת הסייבר אינטלינקס מעסיקה כ-100 עובדים במשרדיה באור יהודה ובניו ג'רזי

חברת בוטומליין מארה"ב, המספקת פתרונות תשלומים, חשבוניות ובנקאות דיגיטלית מבוססי ענן, הודיעה היום (ג') כי החלה להציע פתרון כולל לניהול ומניעת הונאות בארגונים, בעקבות רכישת אינטלינקס (Intellinx) הישראלית בכ-67 מיליון דולר.

אינטלינקס מעסיקה כ-100 עובדים במשרדיה באור יהודה ובניו ג'רזי. לחברה כ-30 לקוחות בארץ ולמעלה מ-200 לקוחות בעולם, ביניהם חלק מהבנקים המובילים בעולם, חברות ביטוח ואשראי, ארגוני בריאות וגופים ממשלתיים גדולים.

שוק הונאות סייבר וניהול סיכונים מוערך ב 16 מיליארד דולר וצפוי לגדול ל-33 מיליארד דולר עד שנת 2019, לפי מחקר שנערך על ידי גרטנר ייעוץ עבור בוטומליין טכנולוגיות.

הפתרון של אינטלינקס הישראלית אומץ על ידי ארגונים פיננסים ואחרים מהגדולים בעולם בשל יכולתו הייחודית לנטר באופן לא פולשני, לשחזר ולנתח התנהגות משתמשים על פני ערוצים מרובים, וכן להתריע ולעצור באופן מיידי את הפעילות החשודה.

הפתרון מקליט כל מסך וכל מקש שהוקש ע"י המשתמש ומזהה בזמן אמיתי התנהגות חריגה לצורך הקטנת סיכונים לדליפת מידע, הונאה פנימית, הונאת תשלומים, הונאת אינטרנט וסלולר, הונאת כרטיסי אשראי וכן מפחית את עלויות התאימות לרגולציה. המערכת מאפשרת ניהול אפקטיבי של תיקי חקירה תוך חיסכון משמעותי בזמן ועמידה בתקנות למניעת הלבנת הון, תקנות PCI ואחרות.

אינטלינקס היא החברה השנייה שהוקמה ע"י המייסדים אורנה מינץ-דב ובועז קרלבאום ומגיעה לשלב המכירה. החברה הוקמה בינואר 2005 ועמדה לחגוג עשור להקמתה. קדמה לה חברת סברהטק אשר הוקמה ע"י שני המייסדים יחד עם מייסד נוסף, פיני כהן. סברהטק נמכרה לחברת סופטוור איי ג'י הגרמנית בשנת 2005, עיסקה זו היוותה את הבסיס להקמתה של אינטלינקס.

את החברה והמייסדים בעסקה ליווה עו"ד ארז מזרחי יחד עם עורכי הדין איילת אוסקר וניר שדה ממחלקת ההיי-טק של משרד עורכי הדין פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני - FWMK.