פוליפיד לקראת הנפקה בנאסד"ק - מעוניינת לגייס כ-20 מ' ד'

פוליפיד פיתחה תרופה בשחרור מושהה לטיפול בשברים מורכבים בעצמות ■ הנפקתה תהיה מבחן למידת הפתיחות של שוק ההנפקות מעבר לים

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

חברת התרופות לתחום האורתופדיה פוליפיד, שדחתה את הנפקתה בבורסה האמריקאית מסוף 2014, מפרסמת היום (ג') עדכון לתשקיף, ומחדשת בכך את תוכניות ההנפקה. זאת כפי שהבטיח אחד ממשקיעי החברה, חיים הורביץ, בשיחה עם "גלובס" לפני מספר חודשים.

החברה פרסמה היום את התשקיף המעודכן, שלפיו תגייס בין 18 ל-22 מיליון דולר, לא כולל התחייבות החתמים, וזאת בדומה לסכום שביקשה לגייס בהנפקה שנדחתה. שווי החברה לצורך ההנפקה יהיה כ-80 מיליון דולר לפני הכסף. את הגיוס ינהלו החתמים Ageis כחתם ראשי ו-Chardan Capital ו-MLV.

נקודת מבחן לפתיחות השוק

פוליפיד פיתחה תרופה בשחרור מושהה לטיפול בשברים מורכבים בעצמות. המוצר אמור להיכנס לניסויים קליניים במהלך 2015, והחברה מקווה כי יגיע לשוק האירופי לפחות במהלך 2017. קיימים כבר היום שתלים לשחרור מושהה של תרופות למניעת זיהומים בשברים, אולם הם מספקים שחרור מושהה לזמן קצת בלבד, ויש להחליפם בניתוח. הטכנולוגיה של פוליפיד מאפשרת שחרור מושהה של התרופה לאורך זמן, ולכן די בהכנסת התרופה יחד עם תהליך הטיפול הראשוני בשבר.

הנפקה זו עשויה להיות הנפקת חברת הביומד הישראלית הראשונה של 2015, ונקודת מבחן לשאלה האם השוק עדיין פתוח להנפקות של חברות ישראליות. פוליפיד מציעה הנפקה קטנה יחסית, והחתמים שלה מזוהים עם חברות קטנות. בחודשים האחרונים ניכר עדיין תיאבון רב בנאסד"ק להנפקות החלום הענקיות של חברות ביוטק המציעות פריצת דרך מדעית יוצאת דופן, ופחות לחברות המגיעות עם הצעה צנועה קצת יותר, אך קרובה יותר לביצוע, כמו פוליפיד.

בעלי המניות העיקריים בפוליפיד הם חממת קסניה, שבה צמחה החברה (17.7%); עו"ד איתן קייט, יו"ר מועדון האנג'לים Friendly Angels Club - המשמש גם כסמנכ"ל התפעול בחברה (14.6%), ממציא וסמנכ"ל הטכנולוגיות ד"ר נועם עמנואל (8%), רו"ח יהודה ניר (8%), המנכ"ל והמשקיע אמיר ווייסברג (6.1%) והמשקיע הסדרתי אהרון לוקאץ' (6.1%).

לחברה 1.2 מיליון דולר בקופתה, אולם בעקבות הלוואת בעלים שתומר להון, צפויה הקופה לגדול ב-5 מיליון דולר ערב ההנפקה.

בעלי מניות בפוליפיד
 בעלי מניות בפוליפיד