יוסי ניסן | בלעדי

נעילה שלילית בבורסה; פריון קרסה 6.8%, קנון 3.9%

ירידות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ נתוני מאקרו מאכזבים בארה"ב ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ד') בירידות אל מול המגמה השלילית בוול סטריט ובבורסות אירופה, ברקע לקריסת מחירי הנפט, נתוני מאקרו מאכזבים בארה"ב והחשש מפני הבחירות הקרבות ביוון. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

השווקים יורדים היום בעולם על רקע פרסום נתון שלילי בארה"ב. ב-15:30 התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש דצמבר, שהפתיעו עם ירידה של 0.9% לעומת שהצפי היה לעלייה של 0.2%. זאת על רקע צניחת מחירי הדלקים. ללא נתוני השימוש בדלקים ורכישת רכבים נרשמה ירידה של 0.3%.

מנכ"ל טאואר אופטימי

מנכ"ל טאואר ראסל אלוונגר השתתף אתמול בכנס של בנק ההשקעות האמריקאי נידהאם, וסיפק איתותים משמעותיים מאוד למשקיעים. אלוונגר ציין בשיחה כי החברה צופה עלייה בהכנסות ל-1.2 מיליארד דולר בקצב שנתי, זאת לעומת קצב נוכחי של 830-840 מיליון דולר, כלומר זינוק של עשרות אחוזים. אלוונגר צוטט בהקשר זה: "עכשיו, לומר 1.2 מיליארד דולר פומבית זה אומר שאני מרגיש מאוד נוח עם העובדה שיש לנו את הקיבולת".

משרד האוצר זימן לפגישות בשבוע הבא את חברות הגז-נפט הישראליות שמחזיקות ברישיונות על המאגרים הגדולים בישראל - קבוצת דלק , אבנר , דלק קידוחים , רציו וישראמקו - כמו גם המפעילה נובל אנרג'י האמריקנית, לנסות ולמצוא פיתרון באשר להחזקותיהן במאגר "לוויתן" ו"תמר" על רקע המהלך של הממונה על ההגבלים דיויד גילה לפירוק מונופול הגז.

אלביט מערכות קיבלה ממשרד הביטחון חוזים בהיקף כספי כולל של כ-54 מיליון דולר לאספקה ולתחזוקה של מערכות אלקטרו-אופטיות מתקדמות, שיתבצעו במהלך שש שנים.

יו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר קרא לבכירים בענף בתי ההשקעות להיות אקטיביים בפרשת הסיוע להעלמות המס בארה"ב של בנק לאומי . האוזר דרש שבתי ההשקעות יגלו אקטיביות כבעלי מניות בבנק, וייצגו את האינטרס של לקוחותיהם בפרשה.

מניית קנון צנחה אתמול לאחר יומיים רצופים של עליות חדות מאז תחילת המסחר בה בבורסה בת"א, והיא ממשיכה לבלוט בירידה חדה גם היום.

מניות הסלולר סלקום ופרטנר ממשיכות לבלוט על רקע מלחמת המחירים בענף. אתמול המניות צנחו בחדות.

סומוטו זינקה אתמול על רקע תחזיות חזקות שפירסמה ל-2014. החברה צופה כי ההכנסות על בסיס פרופורמה במחצית השנייה של שנת 2014 יסתכמו ב-25.0-25.5 מיליון דולר, הגבוהות בלמעלה מ-17% מהתחזית שפרסמה החברה. הרווח התפעולי לפני הפחתות על בסיס פרופורמה לחציון השני של שנת 2014 יסתכם בכ-8.2-8.6 מיליון דולר, גבוה בלמעלה מ-35% מהתחזית שפרסמה החברה.